مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در گفتگو با قم فردا:

حال و هوای گردشگری در قم رو به بهبود است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به اینکه با کاهش میزان کرونا و برداشته شدن محدودیت ها ورود گردشگران داخلی و خارجی به قم افزایش پیدا کرده گفت: حال و هوای گردشگری در قم رو به بهبود است و همچنان مانند گذشته در مراکز گردشگری پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

علیرضا ​​​​ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: ۲ سال است که با بحران کرونا مواجه هستیم و گردشگری در استان ها به ویژه استان قم زمین گیر شده بود و تقریباً به صفر رسیده بود و بسیاری از واحدهای ما تعطیل شده بودند و بسیاری از واحدهای نیز با حداقل توان خود فعالیت می‌کردند.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری استان قم افزود:  حدود یک ماه است که با آزاد شدن ورودی ها و برداشته شدن منع تردد و کاهش میزان ابتلا به کرونا گردشگری رونق گرفته است و شاهد هجوم مسافران چه داخلی و چه داخلی به استان قم هستیم و می توان گفت که تخت های ما تقریباً با ضریب اشغال بالا پر شده است و در برخی از ایام صددرصد اشغال شده است این مسئله فعالیت و رونق صنعت گردشگری در استان قم را به ارمغان داشت که موجب شادی فعالان صنعت گردشگری شد .

ارجمندی ادامه داد: خصوصاً ورود مسافران خارجی را به قم شاهد بودیم که منشا خیر و برکت در زمینه گردشگری و اقتصاد گردشگری شد ضمن اینکه این گردشگران خارجی ارز آور هستند در این شرایط اقتصادی به نظر محل رونق در مباحث اقتصادی است.

وی افزود: امیدوار هستیم روند فعلی ادامه پیدا کند گرچه با مسئله ای دیگری به نام امیکرون مواجه هستیم که هنوز شاهد برخی از محدودیت ها هستیم و مرزهای زمینی فعلاً بسته است و مرزهای هوایی نیز محدود شده است طبیعتا این مسائل بر روی گردشگری قم نیز تاثیر گذاشته است اکنون آن هجوم گردشگران را نسبت به یک ماه گذشته نداریم اما با همه این اوصاف گردشگر ها چه گردشگران داخلی و چه گردشگران خارجی درخواست استان قم حضور دارند.

ارجمندی ادامه داد: حال و هوای گردشگری در استان قم  رو به بهبودی است و در مجموع می‌توان گفت با توجه به محدودیت ها خوب است، همچنان نظارت های بهداشتی وجود دارد و دو نوع نظارت در بحث گردشگری در قم داریم یک نظارت ویژه تخصصی داریم که از طرف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم انجام می شود و یک نظارت کرونایی داریم که با تعامل با دیگر ادارات در حال انجام است.

مدیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قم عنوان داشت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تسهیلات و وام هایی را برای تجهیزات و نوسازی ساختمانی به فعالان صنعت گردشگری در نظر گرفته تا این تسهیلات باعث شود این دو سال محدودیت و سکون گردشگری قم نوسازی شود تا بتوانند گردشگرها از یک وضعیت بهتر خدماتی نسبت به سابق بهره مند شوند.

وی پاسخ به این سوال که با توجه به اعیاد پیش روی نیمه شعبان و عید نوروز چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ تصریح کرد: یک مشکل اساسی که در استان قم وجود دارد کمبود تخت است در حال حاضر ۱۱ هزار تخت وجود دارد که در زمان‌های پیک مانند نیمه شعبان و عید نوروز دچار کمبود در این زمینه می شویم برای جبران این مسئله در کوتاه مدت خانه مسافر ها را افزایش می‌دهیم و همچنین زائرسراها را تجهیز می‌کنیم از جمله تجهیزات یک زائرسرا در جمکران که بخش خصوصی در حال انجام آن است و یک رقم به خصوصی به تخت های استان اضافه می شود.

ارجمندی تاکید کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم در ایام نوروز و نیمه شعبان که پیش رو داریم بتوانیم با کمک گرفتن از ظرفیت‌های دیگر سازمان ها و ظرفیت هایی که برخی ها هم که  به طور رسمی از ما مجوز ندارند با کمک آنها بتوانیم خدمات قابل قبولی را به هموطنانمان که وارد شهر قم می‌شوند شویم ارائه دهیم  ضمن اینکه  حدود ۱۴ هتل در حال ساخت داریم که تلاش می شود سریعتر به بهره برداری برسد چهار هتل پنج ستاره است که اگر این چهار هتل به زودی به بهره‌برداری برسد نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تخت به استان اضافه می شود.

مدیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قم گفت: تمام تلاش سازمان این است که در بلندمدت سرمایه‌گذاری های خوبی انجام شود ضمن اینکه ما به دنبال این هستیم که علاوه بر زیارت  گردشگران وارد شده به قم از مکمل‌های گردشگری استان قم نیز استفاده کنند و بتوانند فرصت های باقی مانده از زیارت را در مراکز و تاسیسات گردشگری که مکمل زیارت است بهره‌مند شوند که اقتصاد گردشگری در استان قم به خوبی رونق پیدا کند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/30828
اخبار مرتبط

نظرات شما