استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی پلی برای اهداف مبعث است/ جهاد تبیین مقدمه ظهور است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی پلی برای اهداف مبعث است گفت: هدف مبعث ظهور امام زمان عجل الله است که این انقلاب اسلامی باید با جهاد تبیین در سراسر دنیا و در میان تک تک انسان ها رخ دهد و تنها با ایجاد حاکمیت اسلامی ظهور رخ نمی دهد.

حجت السلام رضا رمضان نرگسی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: همانطور که شهید صدر بیان کردند خداوند به ملائکه فرمودند که انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و ملائکه اعتراض کردند که این موجود ذاتا شرور است و نمی تواند جانشین شما باشد اگر عبادت می خواهید فرشتگان هستند اما خداوند فرمود من به عبادت نیاز ندارم و حضرت آدم را به ملائکه نشان داد و خداوند ملائکه را شرمنده کرد.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: شهید صدر در ادامه تفسیر بیان می کنند هدف خداوند از خلقت انسان این است که انسان به جایی برسد که داوطلبانه مثل یک فرشته خدا را عبادت و اطاعت  کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: آیه 35 سوره حدید ذکر می کند مردم خودشان برای ایجاد قسط و عدالت قیام می کنند اینکه مردم خودشان برای ایجاد عدالت قیام کنند هدف ارسال تمام  پیامبران و کتب اللهی است، هدف از خلقت این است که تک تک مردم تربیت شوند و قائم به قسط باشند، اینطور نباشد که فقط یک حاکم وجود داشته باشد که قائم به قسط و عدالت باشد بلکه باید همه مردم به دنبال عدالت باشند.

وی ادامه داد: در سال های پایانی غیبت صغری حاکمیت در جهان اسلام به دست شیعیان بود اما امام زمان عجل الله ظهور نمی کنند، اما شیعیان در اقلیت بودند اساس بعثت تربیت است و تربیت امکان ندارد با با یک حاکمیت اسلامی و این حاکمیت اسلامی زمانی به تربیت منجر می شود که همه مردم خواهان حاکمیت اسلامی باشند.

رمضان نرگسی ادامه داد: هدف بعثت انبیا انقلاب است تا اسلام حاکم شود و نهایت این مسئله به ظهور امام زمان عجل الله ختم می شود و ظهور امام زمان زمانی اتفاق می‌افتد که همه مردم آمادگی آن را داشته باشند و تنها با ایجاد حاکمیت اسلامی ظهور رخ نمی دهد بلکه مردم باید خواهان ظهور باشند.

کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: به دلیل اهمیت نقش مردم مقام معظم رهبری می فرمایند مطالبه گری باید صورت بگیرد این مطالبه گری جامعه را می سازد و رشد می دهد و جامعه را برای حاکمیت ولی خدا آماده می کند، به همین خاطر در روایات داریم که شأن یک منتظر در زمان غیبت به اندازه چندین شهید بدر و احد ارزش دارد.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: منتظر کسی است که برای آماده سازی جامعه برای ظهور تلاش میکند، اینجا به همان جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند می رسیم جهاد تبیین جهاد آماده سازی ظهور است جهاد انتظار ظهور است، زمانی که همه شیعیان و افراد مومن سعی کنند جامعه و  خودشان را بسازند منتظر واقعی هستند.

وی عنوان داشت: انقلاب اسلامی پلی برای هدف بعثت است و هدف بعثت هم ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ساخته شدن جامعه تا زمانی که همه انسان ها خلیفه الله شوند و همه مردم دنبال اسلام ناب محمدی باشند، تا زمانی که انقلاب اسلامی در جهان رخ ندهد و مردم در این انقلاب مطالبه گر نباشند حاکمیت اسلام فایده ای ندارد زیرا حاکمیت اسلام وسیله ساخته شدن جامعه اسلامی است.

رمضان نرگسی گفت: به گفته حضرت امام اگر حقیقت انقلاب اسلامی صادر نشود محکوم به شکست هستیم انقلاب اسلامی باید صادر شود تا بتوانیم وظیفه خودمان را در قبال بعثت پیامبر انجام دهیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/31937
اخبار مرتبط

نظرات شما