آیت‌الله فاضل لنکرانی:

روحانیون در طول تاریخ با شهادت خودشان اسلام و مکتب را حفظ کردند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ و انقلاب با خون خودش اسلام و شیعه را نگه داشته و حتی در زمان‌هایی که حرفی از انقلاب نبود تاریخ می‌گوید روحانیون در زندان‌ها و حبس‌ها خون خودشان را دادند و با شهادت خودشان اسلام و مکتب را حفظ کرده و همین انقلاب نیز بر اساس همان میراث گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در نشست کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب دینی، قرآنی و ارزشی است که میدان‌دار اصلی این انقلاب و در صف مقدم انقلاب امام خمینی (ره) بودند و خود این مهم دلیل کافی است که روحانیت در همه عرصه‌ها و بحران‌ها حضور جدی داشته باشد.
وی به نقش روحانیت در حفظ دین و اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ و انقلاب با خون خودش اسلام و شیعه را نگه داشته و حتی در زمان‌هایی که حرفی از انقلاب نبود تاریخ می‌گوید روحانیون در زندان‌ها و حبس‌ها خون خودشان را دادند و با شهادت خودشان اسلام و مکتب را حفظ کرده و همین انقلاب نیز بر اساس همان میراث گذشته حفظ شده است.
وی ادامه داد: حضرت امام هم با همین هدف وارد میدان شد و فریاد اسلام را سردادند، امام جزء اولین‌هایی بود که آماده شهادت بود و با شهادت فرزند ایشان جرقه انقلاب زده شد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان داشت: روحانیت همیشه در صف اول برای دفاع از اسلام و دین حضور داشته که در تاریخ ماندگار شده است.
وی ادامه داد: در دفاع مقدس 4 هزار شهید روحانی داریم که نشان‌دهنده جان‌فشانی‌های این عزیزان در جبهه‌های حق علیه باطل است.
آیت‌الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: امروز به بهانه‌های مانند حقوق بشر و دمکراسی افرادی بر مسند کار در دنیا هستند که صلاحیت زمامداری را ندارند این در حالی است که امروز حکومت اسلامی تحت عنوان حکومت الهی در کشور برپا شده و قوانین اسلام ناب محمدی در کشور جاری است.
وی با رد برخی از صحبت‌هایی که در خصوص جدایی دین از سیاست بیان می‌کنند، تاکید کرد: بیش از 100 آیه در قرآن وجود دارد که هندسه حکومتی اسلام را بیان می‌کنند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار افزود: حکومت مهم‌ترین مسئله بشر است و اگر دین در این زمینه برنامه نداشته باشد ناقص است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: باید به مردم بیان شود که روحانیت چه رشادت‌هایی در طول جنگ تحمیلی داشتند، از مجتهد تراز اول تا طلبه‌ها به جبهه رفتند، شهید دادند و تردیدی برای حضور در جبهه نداشتند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: چندین مرتبه حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره) و همچنین حضرت آیت‌الله جوادی آملی تا خط مقدم جبهه تشریف آوردند و در کنار رزمندگان بودند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/33582
اخبار مرتبط

نظرات شما