معرفی سرپرست جدید دانشگاه حضرت معصومه(س) قم

امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سرپرست جدید دانشگاه حضرت معصومه(س) معرفی و از خدمات رئیس قبلی این واحد دانشگاهی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امروز در مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات یک ساله خانم صادق زاده تجلیل و خانم دکتر مریم بردبار به عنوان سرپرست جدید دانشگاه حضرت معصومه (س) قم معرفی شد.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم تحصیلات بانوان در دانشگاه ها را با هدف تربیت زنانی فرهیخته و دانا برای ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: در این سال ها در نظام جمهوری اسلامی این فرصت فراهم شد تا زنان و دختران فرهیخته تحصیل کنند تا خانواده هایی الگو را در جامعه اسلامی پایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه دانایی جامعه یکی از اهداف اصلی جموری اسلامی ایران است، گفت: اکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی کشورمان مشغول تحصیل هستند که این اتفاق بزرگی است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشورمان ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی فرصت تحصیل را برای بخش بزرگی از بانوان فراهم کرده است و اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در اختیار بانوان است و این در حالی است وضعیت تحصیل بانوان و زنان ایرانی قبل از انقلاب بسیار کم و ضعیف بوده است.

دکتر مریم بردبار، سرپرست جدید دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز در این مراسم تبدیل این مرکز علمی به دانشگاه جامع ویژه بانوان قم، گسترش رشته‌های تحصیلی مرتبط با نیازهای استان و جامعه زنان بر اساس استعداد و توانایی آنان را از مهمترین اولویت ها کاری خود عنوان کرد.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/33695
اخبار مرتبط

نظرات شما