تیراندازی در ایندیانای آمریکا ۲ کشته و ۴ مجروح برجا گذاشت

سریال تیراندازهای مرگبار در مسلح ترین کشور جهان با وجود نگرانی های گسترده مردم، همچنان ادامه داشته و این بار در ایالت ایندیانا دو کشته و چهار مجروح برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تارنمای خبری هیل با انتشار این خبر افزود: به گفته مقامات پلیس، تیراندازی در یک کلوب شبانه در شهر «گری» (Gary) واقع در ایالت ایندیانا رخ داد که به گفته شاهدان عینی درجریان این تیراندازی بین ۳۰ تا ۵۰ گلوله شلیک شده ا ست.
 
هیل درادامه گزارش داد: پلیس محلی اعلام کرد قربانیان این حادثه تیراندازی   یک مرد ۳۴ ساله  و یک زن ۲۶ ساله بودن که بر اثر شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.
 
پلیس اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی این کلوب درهمین شهر شاهد حادثه تیراندازی مشابهی بود.
 
هیل به جزئیات بیشتر این تیراندازی اشاره ای نکرد.
 
به گزارش ایرنا، درحالی رسانه های آمریکایی از وقوع تیراندازی های مرگبار با سلاح گرم در آمریکا که به روندی عادی بدل شده، خبر می دهند که گروهی از سناتورهای آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به طرحی در مورد محدود کردن استفاده از اسلحه به منظور کاهش اقدامات خشونت آمیز در کشور به توافق رسیدند.
 
درحالی این گروه از سناتورهای آمریکایی از دوحزب بر سر چنین امری توافق پیدا کرده اند که به گفته کارشناسان و ناظاران مسائل داخلی آمریکا این موضوع را بعید می دانند که  کنگره آمریکا قانون مهمی در زمینه کنترل  حمل سلاح در آمریکا را مورد تصویب قرار دهد.
 
نفوذ انجمن ملی سلاح بر فضای سیاسی آمریکا
 
تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا می گویند که انجمن ملی سلاح (NRA) از لابی قدرتمندی در آمریکا برخوردار است بطوریکه چندین دهه مانع اعمال هرگونه محدودیت مهم قانونی بر خرید و حمل سلاح در آمریکا بوده، بطوری که  چند روز پس از واقعه تیراندازی در مدرسه ای در ایالت تگزاس که ۱۹ دانش آموز و دو معلم در آن کشته شدند، رئیس این گروه جمعه گذشته (۶ خرداد ماه ۱۴۰۱) به صراحت گفت؛ مالکیت سلاح «حق بنیادین بشر است».
 
طرح پیشنهادی سناتورهای آمریکا در حالی ارائه می شود که آمریکا طی هفته های گذشته شاهد اقدامات خشونت آمیز مسلحانه بوده است، تیراندازی در ماه مه - یکی در یک مدرسه ابتدایی در ایالت تگزاس که منجر به کشته شدن ۱۹ کودک خردسال و دو معلم شد، و دیگری در یک سوپرمارکت در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ سیاهپوست شد.
 
سی ان ان: خشونت مسلحانه در آمریکا از کنترل خارج شده است
 
سی ان ان در مورخ سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ در  گزارشی عنوان کرد: بسیاری از شهرهای آمریکا، حدود دو سوم از ۴۰ شهربزرگ آمریکا شاهد رکورد بی سابقه قتل و کشتار بر اثر خشونت با سلاح گرم نسبت به سال های گذشته  بوده اند؛ «آنتونی بارکسدل» (Anthony Barksdale) تحلیلگرمسائل جنایی و کمیسر سابق پلیس بالتیمور از ایالت مریل


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34186
اخبار مرتبط

نظرات شما