کانادا: دارایی‌های تحریم شده روسیه را به نفع اوکراین مصادره می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کریستیا فریلند، در یک کنفرانس اقتصادی در تورنتو به خبرنگاران گفت: اوتاوا در حال برنامه ریزی قانونی است که اجازه مصادره دارایی های تحریم شده روسیه را می دهد.

به گزارش تاس، وزیر امور خارجه کانادا گفت: کانادا موضوع را با آمریکا و دیگر شرکای بین المللی در میان گذاشته است.

فریلند گفت: پیدا کردن پول برای بازسازی اوکراین واقعا مهم خواهد بود و من نمی توانم به منبع مناسب تری برای این بودجه به جز دارایی های مصادره شده روسیه فکر کنم.

در پی حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه این کشور، اقتصاد جهان دچار تورم شده است؛ که در بسیاری از کشور‌ها این تورم همراه با رکود است که موجب افزایش قیمت انرژی، مسکن، اقلام خوراکی و مصرفی شده است.

بر اساس گزارش شبکه «بلومبرگ»، ، نرخ تورم در کانادا در حال حاضر به ۷.۳ درصد می‌رسد که احتمالا بالاترین میزان تورم از سال ۱۹۸۳ تاکنون باشد.

برابر داده‌های آماری کانادا که هفته آینده منتشر می‌شود، پیش بینی شده است «شاخص قیمت مصرف‌کننده» در ماه مه در مقایسه با سال قبل، ۷.۳ درصد اعلام شود.

در حالیکه میزان تورم همچنان بر اقتصاد جهانی تأثیر چشمگیری دارد، بر پایه آمار‌های رسمی ماه آوریل، در کانادا شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) - که معیاری برای اندازه‌گیری تغییر قیمت میانگین کالا‌ها و خدمات مصرفی یک خانوار متوسط است به بالاترین حد خود رسیده است.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هفته گذشته در سفر به کانادا گفت واشنگتن در حال گفتگو با متحدان خود است تا با تعیین سقف قیمت برای نفت خام روسیه، درآمد‌های نفتی این کشور را بیشتر محدود کند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34430
اخبار مرتبط

نظرات شما