امضا تفاهم نامه موسسه خیریه محکم با دانشگاه علوم پزشکی

تفاهمنامه موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم) با دانشگاه علوم پزشکی قم امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ناهنجاری‌های مادرزادی به بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که در اثر اختلال در روند سیر تکاملی رشد برخی از اعضای بدن، در دوران جنینی ایجاد می‌شود.

 بیماری‌های مادرزادی طیف وسیعی از بیماری‌های کودکان را تشکیل می‌دهد و تعداد زیادی از این نوزادان بیمار، از خانواده‌های محروم و نیازمند هستند که موسسات خیریه در راستای کمک به آن‌ها پس از معرفی بیمارستان‌ها اقدام می‌کنند.

یکی از این موسسات، موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی با نام اختصاری محکم است که با بیمارستان حضرت فاطمه معصومه (س) به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی قم تفاهمنامه همکاری امضا کرده تا در صورت مشاهده این نوع کودکان در بیمارستان، به موسسه خیریه معرفی شوند تا ادامه روند درمانی آن‌ها انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های خیرین حوزه سلامت گفت: موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی اقدامات ارزشمندی را در کشور انجام می‌دهد که با امضا این تفاهمنامه، خدمات آن‌ها شامل شهروندان قمی نیز می‌شود.

دکتر مصری افزود: کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی نیازمند کمک خیران هستند تا لبخند شادی بر لبان خانواده و کودک بازگردد.

دکتر دلشاد مدیرعامل موسسه محکم نیز در این جلسه گفت: امروز روز مهمی برای مجموعه ماست چرا که در شهر کریمه اهل بیت (ع) موفق به انعقاد این تفاهمنامه و خدمت به مجاوران آن حضرت می‌کنیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا با کمک خیران کمک به کودکان را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

دلشاد افزود: این موسسه توانسته ۵۶ نوع بیماری را تحت پوشش خود قرار دهد و با ۲۴ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نیز قرارداد امضا کند.

در پایان این مراسم اعضای هیئت امنای موسسه محکم در استان قم، انتخاب شدند.
انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/34477
اخبار مرتبط

نظرات شما