گلایه شدید شهروندان از عدم وجود پزشک در بیمارستان شهدای قم

برخی از شهروندان محله نیروگاه با ارسال پیام هایی از فعال نبودن همه بخش ها از جمله بخش های تخصصی بیمارستان شهدای نیروگاه گلایه داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیمارستان شهدای نیروگاه اولین بیمارستان منطقه نیروگاه فرازو نشیب های فراوانی تا بهره برداری داشت این بیمارستان  با مجوز ۶۴ تختخواب در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد، اما به‌علت مشکلات متعدد از جمله کمبود بودجه، پیشرفت چندانی نداشت، در سال ۹۲ با کمک وزارت بهداشت، مجوز ۱۷۲ تختخواب اخذ شد و سرانجام فروردین سال ۱۳۹۷ بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی شهداء قم افتتاح شد. 

.
این بیمارستان با زیر بنا ۱۶ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال، مجهز به بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی در منطقه نیروگاه قم احداث شده است.


منطقه نیروگاه قم با جمعیت حدود ۴۵۰  هزار نفر، پس از حدود ۴۰  سال از پیروزی انقلاب تاکنون یک تخت بیمارستانی نداشت و افتتاح این بیمارستان خبر خوشی برای اهالی این محله بود.


اما برخی از شهروندان این محله با ارسال پیام هایی از فعال نبودن همه بخش ها از جمله بخش های تخصصی بیمارستان شهدای نیروگاه گلایه داشتند.

در این زمینه دکتر جلالی رییس بیمارستان شهدای نیروگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: پزشکان داخلی، متخصص بیهوشی، متخصص زنان، متخصص کودکان همه روزه در  درمانگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: سایر پزشکان نیز  دو یا سه روز در هفته در بیمارستان حضور دارند، از دو ماه قبل بدلیل کمبود رادیولوژیست در استان، رادیولوژیست تمام وقت در بیمارستان نداریم اما در در ساعاتی از هفته رادیولوژیست نیز در بیمارستان حضور دارد.

جلالی تصریح کرد: تلفن گویای مرکز  مشکل نرم افزاری دارد و در حال اصلاح آن هستیم و به همین خاطر تلفن گویا نصف پزشکان حاضر در بیمارستان را اعلام نمی کند در  حالی که پزشکان در بیمارستان حضور دارند.

طبق متوسط کشوری، در این منطقه با این جمعیت باید ۷۰۰ تخت بیمارستانی وجود داشته باشد با وجود انتظار افزایش تخت های بیمارستانی ، خدمت رسانی با ظرفیت موجود نیز با اشکالاتی همراه است.

​​​​​​
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/35306
اخبار مرتبط

نظرات شما