سخنران هیئت مذهبی خادم الرضا(ع):

هدفمندی و تشخیص درست اولویت، ویژگی بارز شهدای عاشورا است/ نگذاریم فضای مجازی ما را در تشخیص اولویت ها دچار اشتباه کند

خطیب هیئت خادم الرضا(ع) گفت: محب و پیرو اهل بیت(ع) باید هدفمند زندگی کرده و در تشخیص اولویت های زندگی خود دقت داشته باشد؛ شهدای دشت کربلا افرادی بودند که هدف خود را رضایت خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار داده و در روز عاشورا اولویت را به درستی و فدا شدن در راه امام تشخیص دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین هادی الیاسی در مراسم عزاداری دهمین شب محرم 1401 که به همت هیئت خادم الرضا(ع) و در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، داشتن هدف متعالی در زندگی را یکی از ابزارهای عاقبت بخیری دانست و گفت: اگر برای خود ماندن در راه ولایت را هدف قرار دهیم عاقبت بخیر خواهیم شد.
وی افزود: روایت است از امیرالمؤمنین(ع) که اگر کسی دو روز از زندگی اش همچون یکدیگر باشد ضرر کرده است؛ باید در تحصیل، اشتغال و سایر ابعاد زندگی خود هدف گذاری کنیم تا در دراز مدت تحولات خوبی را در حیات خود رقم بزنیم.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اگر زندگی خود را هدف گذاری نماییم دیگر می دانیم عمرمان و زمانی را که خداوند در اختیار ما قرار داده است، صرف چه اموری کنیم و از چه اموری پرهیز داشته باشیم.
وی تعیین اولویت های زندگی را یکی دیگر از عوامل عاقبت بخیری برشمرد و گفت: باید اصلی ترین اولویت زندگی خود را کسب رضایت الهی بدانیم؛ اگر ده روز در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت کردیم و تغییری در رفتار ما ایجاد نشد باید بدانیم در تعیین اولویت های زندگی خود دچار اشتباه شده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین الیاسی رضایت خدا و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را اولویت زندگی انسان دانست و تصریح کرد: نگذارید فضای مجازی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بر شما غلبه کرده و از اولویت اصلی غافل نماید.
وی با اشاره به روایتی افزود: اگر این دهه گذشت و من با قبل از شب اول محرمم تفاوت نداشتم، ضرر کرده ام.
سخنران هیئت خادم الرضا(ع) بیان داشت: باید خانواده ما تغییر در اخلاق، رفتار و ادب ما را بعد از این دهه احساس کند؛ در مجلس امام حسین(ع) ملائکه می آیند و خود را متبرک می نمایند.
وی گفت: هیئت کلاس انسان سازی است و باید آن چنان اثری روی ما بگذارد که اگر روزی دچار بداخلاقی شدیم خانواده ما توصیه رفتن به مراسم روضه خوانی را به ما داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین الیاسی در پایان خاطرنشان کرد: محب اهل بیت(ع) باید هدفمند زندگی کرده و در تشخیص اولویت های زندگی خود دقت داشته باشد؛ شهدای دشت کربلا افرادی بودند که هدف خود را رضایت خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار داده و در روز عاشورا اولویت را به درستی و فدا شدن در راه امام تشخیص دادند. همین هدفمندی و اولویت شناسی موجب عاقبت بخیری یاران امام حسین(ع) و سربلندی آنان شد.
مراسم عزاداری هیأت و کانون خادم الرضا(ع) از شب اول محرم به مدت ده شب، از ساعت ۲۱ با مداحی کربلایی حسن عطایی و حاج سیدرضا تحویلدار و با حضور برادران و خواهران در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/35524
اخبار مرتبط

نظرات شما