مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه خبر داد:

راه‌اندازی پویش خانه‌های حسینی برای حمایت از مستأجران

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی پویش خانه‌های حسینی برای حمایت از مستأجران خبر داد و گفت: در این طرح نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام فخر روحانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد یک‌ساله بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه اظهار داشت: آیت‌الله اعرافی سال گذشته بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه را تأسیس کرد و فعالیت‌های بنیاد شروع شد.
وی ادامه داد: اولویت هزینه مبالغ جذب شده از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه مشخص شده و کمیسیونی برای این منظور تشکیل شده است.
فخر روحانی بیان داشت: سال گذشته بالای ۲۰۰ میلیارد ریال جذب نقدی و غیرنقدی داشتیم که برای سال اول رقم خوبی است.
وی تأکید کرد: نیت خیرین نیز در محل هزینه کرد کمک‌ها مؤثر است و در برخی موارد در همان جایی هزینه می‌شود که خیر نیت کرده است.
مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه تصریح کرد: بیشترین هزینه کرد وجوهات در خصوص ودیعه مسکن بوده و علاوه بر این در چاپ و نشر آثار طلاب نخبه نیز حمایت‌های خوبی صورت‌گرفته است.
وی ابراز داشت: هزینه کرد این مبالغ صرفاً برای طلاب نیست و در بسیاری از مواقع به مردم عادی نیز تعلق می‌گیرد که نمونه آن را می‌توان در سیل هرمزگان مشاهده کرد.
فخر روحانی ادامه داد: در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نیز بنیاد مشارکت‌های فراوانی داشته است که در اعیاد و مراسم‌های عزاداری به‌خصوص در مناطق محروم همراهی خوبی داشته است.
وی به راه‌اندازی پویش خانه‌های حسینی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این روزهای بنیاد راه‌اندازی پویش خانه‌های حسینی است که در آن، مستأجر متعهد می‌شود در ازای تخفیفی که از صاحب‌خانه می‌گیرد به‌صورت مستمر در خانه‌ای که اجاره نموده مراسم روضه برپا کند یا زیارت عاشورا بخواند و یا خانم خانه برای کودکان کلاس قرآن و نهج‌البلاغه داشته باشد. این طرح فعلاً در قم اجرا می‌شود و متقاضیان چه کسانی که صاحب‌خانه هستند و دنبال مستأجری با این شرایط می‌گردند و چه افراد متدینی که حاضرند چنین شرطی را بپذیرند می‌توانند از طریق سایت بنیاد ثبت درخواست کنند تا دراسرع‌وقت با هم مرتبط بشوند. در این طرح هم مشکل مسکن بسیاری از افراد حل خواهد شد و نیازی نیست به سراغ ربا و وام‌های با سود بالا بروند و هم یک سنت حسنه دیرینه در میان خانه‌ها احیا می‌شود و طرفین از ثواب اخروی آن برخوردار خواهند شد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/35757
اخبار مرتبط

نظرات شما