واکنش ایران به یادداشت ضد ایرانی نماینده رژیم صهیونیستی در لندن

کاردار سفارت ایران در انگلیس در واکنش به یادداشت ضدایرانی نماینده رژیم صهیونیستی درباره توافق احتمالی رفع تحریم‌ها تصریح کرد که این رژیم نامشروع تاب تحمل صلح و امنیت در جهان را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مهدی حسینی متین روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «خواسته های مخرب نماینده رژیم صهیونیستی از انگلیس بار دیگر نشان می دهد که این رژیم نامشروع نمی تواند صلح و امنیت را چه در منطقه و چه در هیچ نقطه دیگری از جهان تحمل کند. حتی حق تصمیم گیری مستقل بریتانیا در مورد توافق هسته ای.»

وی افزود: «این رژیم تروریستی که بر اساس اشغالگری و نقض قانون تأسیس شده است، سابقه چندین دهه اتهامات جعلی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران دارد.»

کاردار کشورمان با اشاره به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برجام، این توافق را یک سند قانونی توصیف کرد و یادآور شد که ایران و پنج کشور جهان (از جمله انگلستان) اعضای آن به شمار می‌روند.

هم‌زمان با رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها به مراحل سرنوشت‌ساز تحرکات عناصر رژیم صهیونیستی نیز برای اخلال در روند گفت‌وگوها افزایش یافته است.

«تزیپی هوتوولی» سفیر رژیم صهیونیستی در لندن امروز (جمعه) در یادداشتی ادعایی که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد، توافق با ایران را خطرناک توصیف کرد و از دولت لندن خواست تا آن را رد کند.

وی بدون اشاره به زرادخانه‌های مملو از کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی ادعا کرد: اعتماد به رژیمی که هنوز در مورد جاه طلبی های هسته ای خود دروغ می گوید، نسنجیده خواهد بود.

این عنصر صهیونیستی ادعا کرد که توافق با ایران برای واشنگتن و لندن به اندازه تل‌آویو خطرناک است و «اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که توافق روی میز امضا نشود.»

پیشتر نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در پیامی به کاخ سفید ادعا کرد که پیش نویس توافق وین از معیارهای برجام فراتر رفته و با خطوط قرمز دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همخوانی ندارد و از آن تعدی کرده است.

این مقام صهیونیستی همچنین مدعی شده بود: اسرائیل محدود به هیچ توافق هسته ای نیست و هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از یک ایران مجهز به سلاح هسته ای انجام خواهد داد و همچنین با نیروهای وابسته به ایران در منطقه مقابله خواهد کرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در هفته‌های اخیر به مراحل سرنوشت‌سازی رسیده و حصول توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق سال ۱۳۹۴ است.

جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پیش نظرات خود را در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده گفت‌ وگوها تحویل داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره اظهار داشت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی کشورمان آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و امشب (پنجشنبه) به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. وی افزود: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته که اگر آمریکا به عنوان مقصر وضع موجود، اراده به خرج دهد و مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/36121
اخبار مرتبط

نظرات شما