مهسا قربانی داور بین المللی ایران:

باید شخصاً با مهدی تاج صحبت کنم/ می‌خواهند از لیست جام جهانی من را خط بزنند

مهسا قربانی می‌گوید: قضاوت داوران زن در مسابقات مردان، بازخوردهای مثبتی در جهان داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهسا قربانی، تنها داور زن فوتبال ایران که لایسنس VAR دارد و کاندیدای قضاوت جام جهانی زنان در سال ۲۰۲۳ است که در استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود. او اما به دلیل گارد سفت و محکمی که فدراسیون فوتبال برابر قضاوت او در مسابقات مردان حتی در کشورهای همسایه داشته است، در معرض حذف از رقابت‌های جام جهانی قرار گرفته است. مهسا قربانی که چندی پیش با رسانه‌ها در همین رابطه مصاحبه کرده بود، در گفتگویی با خبرنگار خبرورزشی می‌گوید: «هنوز هیچ چیز درباره من تغییر نکرده است. آخرین بار با آقای کامرانی‌فر صحبت کردم و به ایشان گفتم که جام جهانی زیر ۱۷ سال را در پیش داریم و نام من در میان کاندیداهای قضاوت نبود. این‌ها همه زنگ خطرهایی است که برای من به صدا درآمده است اما متأسفانه فدراسیون گارد سفت و محکمی مقابل من داشت.

حالا قرار است با آقای تاج صحبت کنم و امیدوارم ایشان با قدرتی که در AFC  دارد، مشکل من را حل کنند. چون این آخرین فرصت‌هایی است که من دارم.»

مهسا قربانی البته معتقد است که قضاوت داوران زن در مسابقات مردان، بازخوردهای مثبتی در جهان داشته است. او در پاسخ به این سوال که آیا امکان انجام این کار در ایران وجود دارد یا نه به خبرورزشی می‌گوید: «حرف من این است که فدراسیون فوتبال حداقل یکبار این خواسته را مطرح کند. شاید واقعاً مسوولان مربوطه مشکلی با این موضوع نداشته باشند. ما دیدیم که ورود تماشاگران زن به ورزشگاه چقدر بدون مشکل انجام شد و در همین دو هفته اخیر، فحاشی‌ها و خشونت‌های کمتری را شاهد بودیم. باور کنید قضاوت داوران زن در مسابقات فوتبال مردان هم بازخورد مثبتی خواهد داشت. دقیقاً زمانی که استفانی فراپار، در فرانسه مسابقات مردان را قضاوت کرد، بازخورد مثبتی داشت و بازیکنان، خیلی بیشتر از مسابقاتی که داور مرد داشتند، رعایت می‌کردند. در ایران هم همین‌طور است. امیدوارم این اتفاق بیفتد و شاهد بازخوردهای مثبت آن باشیم.»




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/36161
اخبار مرتبط

نظرات شما