مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم مطرح کرد:

پیش بینی پذیرش ۱۵هزار نفر زائر در شبانه روز /فعالیت ۲۵۰۰ خادم در قرارگاه اربعین استان قم

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با پیش بینی پذیرش ۱۵هزار نفر زائر در شب های آینده، گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار ۵۰۰ خادم به ارائه خدمت به زائرین حسینی مشغول هستند که پیش بینی می‌شود این تعداد به چهار هزار نفر برسد.

  مهدی قربانی کرم در گفتگو باخبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه این قرارگاه مردمی اربعین در پنجمین سال فعالیت خود قرار دارد، اظهار داشت: در سال های قبل محل استقرار قرارگاه در مصلی بود اما امسال در شبستان امام حسن عسگری مسجد مقدس جمکران مستقر شده ایم.
وی ادامه داد: در دوسال گذشته به دلیل وجود ویروس کرونا و بسته بودن مرزها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس منحوس و رعایت پروتکل های بهداشتی قرارگاه تشکیل نشد.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه قرارگاه  به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائرین است، گفت: زائرین به محض ورود پذیرش می‌شوند و خدمات مختلفی از جمله سه وعده غذای گرم، خدمات پزشکی و دارویی رایگان، واکس، پیرایش، خیاطی و... به آن‌ها ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته شاهد پذیرش ۹ هزار نفر برای یک شب بودیم که پیش بینی می‌شود امسال این عدد به ۱۵ هزار نفر برسد.
قربانی کرم با اشاره به خادمان این قرارگاه گفت:  در حال حاضر بیش از دو هزار ۵۰۰ خادم به ارائه خدمت به زائرین حسینی مشغول هستند که پیش بینی می‌شود این تعداد به چهار هزار نفر برسد البته با توجه به حجم بالای فعالیت‌های قرارگاه به کمک مردم هم نیازمند هستیم.
وی عنوان کرد:خدمات این قرارگاه از 5صفر شروع شده و تا 25صفر هم ادامه خواهد داشت.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم تغییر مکان قرارگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: راهنمای زائر در مسیرهای کاشان، تهران و اراک نصب شده است همچنین در فضای مجازی نیز اطلاع رسانی صورت گرفته است تا زائرین به قرارگاه هدایت شوند.
وی ابراز داشت: از مردم درخواست می‌شود هم در کمک‌های مادی و هم به عنوان نیروی انسانی در بخش‌های مختلف مانند آشپزی، رانندگی، انتظامات و... ما را یاری کنند.
قربانی کرم افزود: در سال ۱۳۹۸ با مبلغی حدود ۱۵ میلیارد تومان از ۱۵۲ هزار زائر در قم پذیرایی شد که بیش از ۹۰ هزار نفر از آن‌ها غیرایرانی بودند.
وی بیان کرد: استان قم ۱۵۰ موکب در عراق دارد و همه منابع مالی و نیروهای انسانی به عراق رفتند در حالی که استان قم عمود اول زائرین است.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در قرارگاه اربعین قم پذیرای زائرین حسینی از ۲۱ کشور مختلف بودیم، بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم همانند سال‌های قبل با نیت پاک خود به میدان بیایند تا بهترین میزبانی را داشته باشیم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/36325
اخبار مرتبط

نظرات شما