سقوط شاخص اعتماد مصرف‌کننده در انگلیس به پایین‌ترین رقم

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در بریتانیا به پایین‌ترین رقم خود از زمان شروع ثبت ارقام در سال ۱۹۷۴ رسیده و این در حالی است که نگرانی‌های عمیقی در مورد امور مالی مردم و اقتصاد این کشور در ۱۲ ماه آینده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از راشاتودی، مطالعه گروه تحقیقاتی جی‌اف‌کی GfK نشان می‌دهد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در بریتانیا به پایین‌ترین رقم خود از زمان شروع ثبت ارقام در سال 1974 رسیده و این در حالی است که نگرانی‌های عمیقی در مورد امور مالی مردم و اقتصاد این کشور در 12 ماه آینده وجود دارد.

بر اساس این گزارش که روز جمعه منتشر شد، شاخص اعتماد در ماه جاری میلادی با پنج واحد کاهش به منفی 49 رسید که بدتر از پیش‌بینی قبلی اقتصاددانان بود.

این رقم برای چهارمین بار در پنج ماه گذشته به پایین ترین سطح خود رسید و همه معیارها بار دیگر به شدت سقوط کردند.

بیشترین کاهش مربوط به امور مالی افراد در سال آینده میلادی بود که 9 واحد کاهش داشت و پس از آن اعتماد به اقتصاد در سال آینده که 8 واحد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، شاخص پس انداز نیز کاهش یافت و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 11 واحد کاهش نشان می دهد.

جو استاتون، مدیر استراتژی مشتریان جی‌اف‌کی در این گزارش گفت: مصرف‌کنندگان تحت فشار بحران رو به رشد هزینه‌های زندگی در بریتانیا که ناشی از افزایش سریع قیمت مواد غذایی، قبوض سوخت داخلی و پرداخت وام مسکن است، کمر خم کرده‌اند.

وی افزود: آنها از خود می پرسند که چه زمانی و چگونه این وضعیت بهبود خواهد یافت. بودجه اندک امروز و دستور کار بلندمدت برای پیشبرد اقتصاد و کمک به تعادل مجدد مالی خانوارها، اولین فرصت بزرگ برای رسیدن به این بهبود خواهد بود.

استاتون در ادامه تأکید کرد که این وضعیت همچنین یک آزمون بزرگ برای محبوبیت دولت جدید لیز تراس خواهد بود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تورم در بریتانیا در محدوده نرخ دو رقمی در نوسان است و انتظار می‌رود در ماه‌های آتی بالاتر هم برود.

این نرخ در حال حاضر تقریباً پنج برابر بیشتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی انگلستان بوده و به 9.9 درصد رسیده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/36671
اخبار مرتبط

نظرات شما