رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با قم فردا خبرداد؛

اجلاسیه شهرهای بصیر در قم برگزار می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم از برگزاری دومین اجلاسیه شهرهای بصیر در قم خبرداد و گفت:شهرهای بصیر انقلاب اسلامی و عضو این اجلاسیه قم، تبریز، ورامین، تربت حیدریه، جهرم، کرمانشاه، اصفهان ، مشهد، یزد و تهران هستند که قیام تاثیر گذار در تحقق انقلاب اسلامی داشتند.

مصطفی ملایی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: به ابتکار کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم یک کمیسیون و اجلاسیه تحت عنوان اجلاسیه شهرهای بصیر انقلاب اسلامی تشکیل شده است ، شهرهای بصیر انقلاب اسلامی شهرهایی هستند که در تحقق انقلاب اسلامی قیام های تاثیرگذار از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ داشتند.

وی افزود:  شهرهای بصیر انقلاب اسلامی و عضو این اجلاسیه قم، تبریز، ورامین، تربت حیدریه، جهرم، کرمانشاه، اصفهان ، مشهد، یزد و تهران هستند که قیام تاثیر گذار در تحقق انقلاب اسلامی داشتند.


ملایی ادامه داد: اولین اجلاسیه با عضویت روسای کمیسیون های فرهنگی شورای اسلامی این شهرها اوایل آبان‌ماه در مشهد برگزار شد و دومین اجلاسیه نیز ۱۵ دی در قم برگزار خواهد شد، هدف از این گردهمایی و اجلاسیه ها معرفی هویت انقلابی و نقش اثر گذار این شهرها در تحقق پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معرفی و تجلیل شهدا و جانبازان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی، تهیه و تدوین سند گردشگری با موضوع انقلاب اسلامی تا هویت شهر های بصیر تبدیل‌ به گردشگری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تعریف پیوست معرفی قیام های این شهرها به شکل کتاب و یا مستند شفاهی از دیگر اهداف این اجلاسیه است زیرا بسیاری از مردم در همین شهرها نیز از قیام های شهر خود اطلاع ندارند، در اجلاسیه ای که در مشهد و شهر تربت حیدریه برگزار شد دیدار با خانواده شهدای قیام ها و غبارروبی گلزار های شهدا انجام شد.

وی تصریح کرد:  معرفی تحولات انقلاب اسلامی اجلاسیه رصد می شود و به نسل های سوم و چهارم از جمله برای دانش آموزان در قالب مستند شفاهی ، تورهای گردشگری هویتی، کتاب و...ارائه می شود برای سال آینده بودجه مخصوص در نظرگرفته شده است.

ملایی اضافه کرد: جمع آوری تاریخ شفاهی قیام ها و انقلاب اسلامی در سطح شهرها و ثبت قیام های موثر در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.



رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: آنچه که باعث برکت و تحقق این قیام ها در شهرهای مختلف شد پیوند روحانیت و مردم و وجود با برکت شهدا بود، وقتی برای مبارزه با استکبار شخصی در شهرها شهید می شد به برکت خون شهیدان قیام موثری رخ می داد.

خبرنگار: مرضیه مهدیلو
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39112
اخبار مرتبط

نظرات شما