با شعار «پیشگام در خدمت ایثارگرانه» به تأسی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دستور استاندار قم

مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در قم برگزار شد

مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور با شعار «پیشگام در خدمت ایثارگرانه» به تأسی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با دستور استاندار قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،از شورای اطلاع رسانی صنعت آب و برق استان قم، مهندس حسن بختیاری سخنگوی  مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه شمال کشور در قم در حاشیه آغاز به کار این مانور گفت: وجود گسل های بنیادی و روندهای پنهان لرزه زا در پهنه های استان قم موجب شده که مخاطرات و تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی زیادی در معرض این استان باشد. 
وی لزوم افزایش توانمندی های دستگاه های اجرایی استان در برابر مخاطرات و تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی را یادآور شد و تصریح کرد: در شرایط عادی باید به فکر افزایش آمادگی ها و توانمندی ها در مقابله با تهدیدها باشیم تا در شرایط اضطراری بتوانیم به بهترین شکل ممکن اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه را انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزاری مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه شمال کشور در قم را یکی از این اقدامات عنوان کرد و افزود: در همین راستا مراسم افتتاحیه این مانور تمرینی و آموزشی شنبه شب در تالار شرکت آبفا قم برگزار شده و کلیه افراد شرکت کننده در مانور اعم از استان های یاری رسان، کلیه شرکت‌های استان یاری جو، ارزیابان و برخی مدیران ارشد استان در آن شرکت کردند.
وی بیان کرد: تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، تشریح سناریو مانور توسط فرمانده ستاد مدیریت شرایط اضطراری استان، سخنرانی مدیر کل بحران استان قم و سخنرانی مهندس رجبی نماینده وزارت نیرو بخشی از برنامه های این افتتاحیه بود.
بختیاری خاطرنشان کرد: پس از افتتاحیه نیز پیش جلسه مانور، با حضور کلیه ارزیابان، اعضای ستاد فرماندهی مدیریت شرایط اضطراری و روسای کمیته‌های اجرایی در محل ستاد فرماندهی واقع در سالن کوثر شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد.
وی با تاکید بر اینکه مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور در قم از دقایق اولیه صبح امروز آغاز شده است افزود: رژه خودرویی ماشین آلات شرکت کننده در مانور، در محل تاسیسات آبرسانی سالاریه‌ شرکت آب و فاضلاب استان قم،  حرکت گروه های عملیاتی به سمت محل‌های از پیش تعیین شده عملیات و گوش به فرمان جهت آغاز عملیات اجرایی و فرمان شروع عملیات با دستور فرمانده ستاد مدیریت شرایط اضطراری استان بخشی از اقدامات انجام شده در این مانور بوده است.
بختیاری با اذعان به اینکه هرکدام از شرکت‌های آب و برق سناریوی مربوط به خود را در این مانور داشته اند، ابراز امیدواری کرد که پس از برگزاری مانور گزارشی از نقاط قوت و ضعف و آسیب‌شناسی برای تقویت توان نیروهای عملیاتی تهیه شده تا آمادگی لازم برای شرایط اضطرار در صنعت آب و برق استان وجود داشته باشد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39263
اخبار مرتبط

نظرات شما