«زینب خانم» در قم رونمایی شد

همزمان با میلاد امام محمد باقر (ع)، به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و انتشارات کتابک، از اولین کتاب دخترانه مجموعه قهرمان من با عنوان «زینب خانم» رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نشست رونمایی کتاب «زینب خانم» با حضور عاطفه سادات موسوی، نویسنده کتاب؛ محمدحسین قاسمی، مدیر انتشارات کتابک؛ مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و ۲۲۰ نفر از دانش آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه کرباسی در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد.

محمدحسین قاسمی، مدیر انتشارات کتابک در این مراسم پیرامون کتاب زینب خانم گفت: در تاریخ کشور ما زنان افتخار آفرین زیادی زیسته‌اند که یکی از آن‌ها زینب خانم، دختری اهل آبادان است که داستان افتخار آفرینی او را در کتاب زینب خانم می‌خوانیم.

وی در ادامه افزود: سیاست انتشارات کتابک از ابتدا ترویج کتابخوانی بوده است و انتشار کتاب را صرفا یک فرایند مادی نمی‌دانیم؛ بنابراین سعی‌کرده‌ایم کتاب‌ها را با کمترین قیمت منتشر کنیم تا همه توانایی خرید و مطالعه آن را داشته باشند.

مدیر انتشارات کتابک با اشاره به انتشار مجموعه کتاب قهرمان خاطرنشان کرد: انتشار مجموعه موفق «قهرمان من» را نتیجه مقاوت در افزایش قیمت کتاب و نگاه معنوی به حوزه کتاب و کتابخوانی می‌دانیم و معتقدیم که لطف و عنایت شهدا باعث شد تا این مجموعه با پویشی که صدا و سیما از آن پشتیبانی کرد دیده شود و بیشتر خوانده شود.

در ادامه این نشست، عاطفه سادات موسوی، نویسنده کتاب زینب خانم پیرامون انتشار کتاب گفت: زمانی که دانش آموز بودم، عضو کتابخانه مدرسه و کتابخانه عمومی محل بودم وکتاب‌های داستانی زیادی را خواندم که در نهایت کمک زیادی در مسیر نویسندگی به من کرد و علاقه من به نوشتن حاصل انس من با کتاب در دوران دانش‌آموزی بود.

وی اضافه کرد: اولین کتابی که از من منتشر شده است، کتاب «اورکت» از انتشارات جمال بوده است و در حال حاضر نیز در حال نوشتن چند کتاب با موضوعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، داستان زندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شهید باکری و شهید همت هستم.

موسوی در پایان تصریح کرد: امروز احساس خوبی را از دیدار چهره به چهره با مخاطبین کتاب داشتم و بازخورد‌هایی که دانش آموزان در مورد کتاب ارائه کردند برایم دلنشین بود؛ امیدوارم که این کتاب و درس‌های نهفته در آن همچون اهمیت حجاب و ارکان دین مثل نماز، روزه و. بتواند الگو و چراغ راه مخاطبان باشد و هر کدام از آن‌ها در آینده یک زینب خانم باشند.

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این مراسم گفت: از مجموعه انتشارات کتابک به جهت هدیه کتاب زینب خانم به دانش آموزان قدردانی می‌کنیم و از دانش آموزان مدرسه کرباسی دعوت می‌کنیم تا به عنوان نخستین مدرسه کتابخوان قم با مطالعه این کتاب و ارسال فیلم معرفی این کتاب در جمع خانواده در پویش «خانواده کتابخوان» شرکت کنند و همزمان با شهادت حضرت زینب (س) طی مراسمی با مشارکت نشر کتابک و نهاد کتابخانه‌های عمومی جوایزی به دانش آموزان اهدا می‌شود.

توکلیان در ادامه از دانش آموزان مدرسه کرباسی به عضویت در کتابخانه‌های عمومی و بهره گیری از شبکه سراسری ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی کشور و خدمات کتابخانه‌ها در بخش نوجوان و همچنین برنامه‌های ویژه فرهنگی دعوت کرد.

در پایان این مراسم از نسخه چاپی کتاب «زینب خانم» و همچنین شش عنوان کتاب بریل مجموعه قهرمان من با عناوین «عمو قاسم»، «داداش ابراهیم»، «علی لندی»، «آقا معلم»، «آقا محسن» و «زینب خانم» رونمایی شد.

گفتنی است شهید زینب کمایی در ابتدای دهه شصت و در کوران تحرکات شوم سازمان منافقین، به دلیل فعالیت‌های مذهبی - سیاسی اش مورد خشم و کینه اعضای این گروه قرار گرفت، او شهیدی است که تنها به جرم داشتن حجاب و شرکت در راهپیمایی علیه بدحجابی توسط منافقین به شهادت رسید.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39546
اخبار مرتبط

نظرات شما