اختصاصی قم فردا؛

پایمال‌کردن حقوق قانونی کارگران در شرکت بزرگ تولیدکننده لوازم‌خانگی

کارگران یک شرکت بزرگ تولیدکننده لوازم‌خانگی از پایمال‌شدن حقوق قانونی خود گلایه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، افزایش نیروی کار در کنار بیکاری موجب شده است که کارفرمایان در شرکت‌های کوچک و بزرگ دست به هر کاری به نفع خودشان بزنند و در واقع حقوق قانونی کارگران را نادیده بگیرند.
در این میان یک شرکت بزرگ تولید لوازم‌خانگی که در سایه حمایت‌های دولت از این شرکت‌ها توانسته به رشد خوبی دست پیدا کند در ماه‌های اخیر طی بخشنامه‌ای اعطای هرگونه مرخصی به کارگران را ممنوع کرده است.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بر اساس قانون کار، کارگران می‌توانند در ماه از دو روز مرخصی استحقاقی بهره‌مند شوند، حال این که شرکت موردنظر نه‌تنها از این قانون سرپیچی می‌کند؛ بلکه اعتراض کارگران را برنمی‌تابد.
یکی از کارگران این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به‌هرحال ما هم یک انسان هستیم و دوست داریم برخی از روزها در کنار خانواده خودمان باشیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این کارهای اداری و بانکی نیز در برخی از زمان‌ها پیش می‌آید؛ اما به دلیل عدم اعطای مرخصی استحقاقی خودمان واقعاً نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم.
این در حالی است که بر اساس نظر کارشناسان این‌گونه رفتارها قطعاً آثار بدی را به همراه خواهد داشت که بهترین آسیب آن در بین خانواده‌های این کارگران به وجود می‌آید.
انتظار می‌رود که مسئولان در این زمینه وارد عمل شوند و اجازه ندهند بیش از این به حقوق کارگران لطمه وارد شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39649
اخبار مرتبط

نظرات شما