صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در قم راه‌اندازی شد

سرپرست بیمه سلامت استان قم از راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به منظور تامین هزینه درمان این افراد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس فتحی، سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان با اشاره به راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت، گفت: همه بیماران خاص و صعب العلاجی که دارای بیمه تامین اجتماعی، ایرانیان، سلامت و سایر بیمه‌ها هستند می‌توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

وی افزود: هدف از تشکیل این صندوق حفاظت و حمایت مالی از بیمه شدگان همه انواع بیمه های پایه است اما طبق قانون این صندوق زیر نظر بیمه سلامت فعالیت می کند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان با اشاره به دو روش دریافت خدمات گفت: در روش اول بیمه شده به طور مستقیم به مراکز طرف قرار داد مراجعه و خدمات را دریافت می کند و چنانچه هزینه هایی را خارج از این قالب داشته باشد می تواند با مراجعه به این صندوق هزینه های صورت گرفته را دریافت کند.

فتحی گفت: ثبت نام در سامانه مدیریت بیماران خاص و صعب العلاج وزارت بهداشت یا سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت از شرایط لازم برای بهره مندی از این خدمات است.

وی افزود: ۱۰۷ بیماری مشمول مزایای این صندوق هستند و امسال ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تخصیص یافته است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39662
اخبار مرتبط

نظرات شما