بارش پراکنده باران طی روزهای آینده در قم ادامه دارد

کارشناس هواشناسی قم گفت: آسمان قم امروز ابری تا نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده باران است و بارندگی تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قاضی افزود: فردا صبح آسمان نیمه‌ابری است و به‌تدریج افزایش ابر استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ از فردا شب شاهد بارش های به نسبت خوبی در استان هستیم که در ارتفاعات از جمله بخش دستجرد و شهرستان کهک به‌صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش پراکنده که تا حوالی ظهر سه‌شنبه ادامه پیدا می‌کند، احتمالا از بعدازظهر سه‌شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه به‌صورت متناوب باشد.

وی با بیان این‌که پنجشنبه از میزان ابرناکی کاسته و آسمان باز می‌شود،پیش بینی کرد: هفته آینده نیز سامانه بارشی دیگری وارد استان شود.

قاضی با بیان این‌که شب گذشته بیشترین بارش در فردو با ۴.۱ میلی متر واقع در جنوب استان به ثبت رسید، گفت: میزان بارش در ایستگاه‌های شکوهیه، کهندان، فردو، وسف، راهجرد، جعفریه، دستجرد، سلفچگان، کهک و جمکران به ترتیب ۰.۷، ۳.۵، ۳.۲، ۲، ۰.۴، ۱، ۰.۱، ۰.۶ و ۱.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

به گفته وی، حداکثر دمای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب، ۱۲، ۱۴ و ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دمای امشب و فردا شب به ترتیب منفی یک درجه زیر صفر و سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39700
اخبار مرتبط

نظرات شما