امام‌جمعه قم:

تا محو کامل اسرائیل سلاح خود را بر زمین نخواهیم گذاشت

امام‌جمعه قم گفت: بر اساس آیات قرآن خداوند می‌فرمایند با آنان بجنگید تا به‌‌ دست شما آنها را عذاب و رسوا کنیم، پس تا نابودی کامل اسرائیل سلاحمان را بر زمین نخواهیم گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار داشت: خداوند در آیه ۱۰۴ سوره توبه می‌فرمایند «آیا مردم ندانسته‌اند که این فقط خدا است که توبه و صدقات آنها را می‌پذیرد و خداوند بسیار توبه‌پذیر است» این آیه دو درس را به ما می‌دهد که این فقط خداوند است که توبه‌ها را می‌پذیرد و نباید پیش بندگان خدا اعتراف به گناه کرد، صدقات را نیز خدا است که می‌پذیرد در هنگام پرداخت صدقه شأن صدقه گیرنده رعایت شود.

امام‌جمعه قم با گرامی داشت سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به قم ادامه داد: هجرت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از هجرت‌های مهم و تمدن ساز در تاریخ اسلام است که هر روز آثار برکات آن بیشتر و جهانی می‌شود  این ورود به قم طراحی شده بود، انقلاب اسلامی یکی از برکات این هجرت بود.

وی تصریح کرد: یکی از برکات حضور حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به قم این بود که قمی‌ها سرآمد با مبارز با اسرائیل متجاوز می‌شوند این در روایات نیز آمده است مردم قم باید برای این امر مهم مهیا باشند، صهیونیست‌های با قول در احادیث ما به جایگاه و اهمیت مردم قم پی بردند و به همین علت نسبت به مردم قم کینه دارد و می‌خواهند با دشمنی علیه مردم قم نظام اجتماعی را به هم بریزند.

سعیدی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با پیش‌کسوتان دفاع مقدس مطالب مهمی فرمودند و با اشاره به شرایط کنونی منطقه، مجاهدت و ایستادگی جبهه مقاومت از جنس مجاهدت فی‌سبیل‌الله در دوران مقدس خواندند که پیروزی نهایی از آن حزب‌الله است.

امام‌جمعه قم ادامه داد گ: از زمان اشغال فلسطین عده‌ای از سران عرب باهدف جایگزین‌کردن مذاکره به‌جای مبارزه قصد داشتند با رژیم صهیونیستی از درب سازش وارد شوند تا قدس را آزاد کنند با نگاهی به تاریخ مشاهده می‌کنیم که روش مذاکره حربه  دشمنان بود تا به زندگی و جنایات خودشان ادامه دهند و به اهدافشان برسند امام خمینی (ره) با درک اصولی این قضیه و نقد مذاکره بر این نکته تأکید کردند که راه آزادی قدس فقط از طریق مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) دررابطه‌با مسئله قدس هرگونه مذاکره با صهیونیست‌ها را نمی‌پذیرفتند و سازش‌کاران را محکوم می‌کردند و معتقد بودند با سلاح و توکل به خدا می‌توان آنان را از قدس بیرون کرد و مسلمانان تا نابودی کامل اسرائیل دست از مبارزه برندارند.

سعیدی افزود پیام قرآن این است با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب دهد و رسوا کند و سینه مردم مؤمن را شفا ببخشد پس تا محو کامل اسرائیل سلاح خود را بر زمین نخواهیم گذاشت.



انتهای خبر /170

 
http://qomefarda.ir/50694
اخبار مرتبط

نظرات شما