آیین رونمایی از کتاب حقیقت عظیم شامل بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی حضرت فاطمه زهرا (س) از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۴۰۰ شمسی در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد.
با حضور علاقمندان از نرم‌افزار قاموس‌نور - نسخه ۳ رونمایی شد.
رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی از برگزاری همایش بین‌المللی ظرفیت‌های فرهنگی دینی و زبانی در غرب آسیا در ۱۶ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: فرهنگ مسئله مشترک میان همه ملت‌ها است که هدف این همایش، بیان قرابت و اشتراکات فراوان غفلت شده در منطقه غرب آسیا است.
احمد امیرآبادی‌فراهانی گفت: مسئله خانواده دارای ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی است و از مبلغان گرامی انتظار می‌رود این مسئله را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.
تلاش خانواده شهید علی قمی کردی برای یافتن وصیت‌نامه او به نتیجه نمی‌رسید تا اینکه شهید محمود کاوه در خواب شهید قمی را می‌بیند.
از زمان غیبت امام‌زمان، همه مشکلات بر دوش روحانیت بوده است که در مقابل اسلام مسئول بوده‌اند و تا امروز هم ایستاده‌اند و این اسلام را زنده نگه داشته‌اند.
دفتر مراجع معظم تقلید در قم میزان فطریه و کفاره روزه ماه مبارک رمضان را در سال جاری اعلام کردند .
مراسم سلام فرمانده در مسجد مقدس جمکران هم زمان با میلاد منجی عالم بشریت برگزار شد.
معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به آماده سازی 180هکتار پارکینگ برای نیمه شعبان، گفت: باید به مراسم نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران نگاه ملی شود و حمایت‌های لازم از سوی مسئولان صورت بگیرد و بودجه‌ای در نظر گرفته شود.
معاون دبیرستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به توزیع 2 میلیون پرس غذا توسط موکب‌داران ، گفت: در دهمین سال از اجتماع عظیم مردمی در بلوار پیامبر اعظم 313 مجموعه منتخب مردمی از 20 استان کشور حضور پیدا می‌کنند.
ششمین نمایشگاه کتاب دین با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار قم و جمعی از مسئولان در محل نمایشگاه دائمی استان قم آغاز به کار کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از صادرات سالانه ۲ میلیون جلد کتاب از شهر قم به خارج از کشور خبر داد و گفت: سالانه مجوز انتشار 11 هزار عنوان کتاب در قم صادر می‌شود.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلمنامه نویسی هشت نوشت از ارسال ۱۵۰ فیلمنامه از سراسر کشور به جشنواره هشت نوشت خبر داد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: باید حول محور معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دنبال تربیت واعظانی توانمند باشیم و به نظر می رسد جای طرح و بیان معارف و حکمت‌های صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در مساجد و امامزادگان و مراسم‌های رسمی و دینی خالی است.
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: مقام معظم رهبری همواره بر مسئله تمدن سازی تاکید دارند و این تمدن سازی نیز باید از دل قرآن استخراج شود؛ نمی توانیم تمدن اسلامی داشته باشیم ولی سراغ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نرویم.
شهر قم در آخرین جمعه سال ۱۴۰۰ رنگ و بوی نوروزی به خود گرفته است.
مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو خبرگان رهبری امروز در قم برگزار شد.
با مصوبه شورای اسلامی شهر مقدس قم، کوچه شماره ۱۰ بلوار غدیر به نام هنرمند جهادگر فقید سیدمحمد ساجدی نامگذاری شد.
رییس اداره بین‌الملل حرم حضرت معصومه(س) گفت: خانم بیسرا تورکوپیچ معاون شورای وزیران و وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین در حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافته و با شخصیت حضرت معصومه(س) و حرم ایشان آشنا شد.
پایگاه خبری تحلیلی قم فردا در جشنواره انتخاباتی ایران مقتدر حائز رتبه سوم شد.