وی افزود: با توضحیاتی که کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش ارائه کردند، این امکان از این پس وجود خواهد داشت که تغییر رشتهها صورت گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توقع ما آن است که بحث کنکور ساماندهی پیدا کند. در حالی که روزگاری بحث حذف کنکور پیش میآید، روزی بحث سهمیه و روزی موضوع رشتههای مهارتی و روزی دیگر رشتههای فنی و حرفهای؛ لذا قرار شد کارگروهی در این خصوص تشکیل شده و موضوع مدنظر را بررسی کنند.
سلیمی افزود: دستور کار کمیسیون آموزش در خصوص ماده ۶۹ قانون برنامه بودجه که با موضوع هوشمندسازی مدارس بود که در این نشست آذری جهرمی وزیر ارتباطات و سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این نشست حضور داشتند.
نماینده مردم محلات خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در بودجه سال ۹۷ و ۹۸ به صورت جداگانه ۱۴۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس و در مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود، اما این اقدام انجام نشده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار شد که ظرف دو هفته آینده با تفکیک مسئولیتهای جداگانه هر یک از وزارتخانههای ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش اقدامات خاصی را در این رابطه انجام داده و تفاهمنامههای لازم را با یکدیگر منعقد کنند.
وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه خوب نیست که دولت برخی قوانین را که باب میلش باشد اجرا کند و برخی موارد را با آنکه به تصویب بودجه رسیده است بیاعتنا بوده و آن را رها کند، ضمن اینکه به نظر میرسد که دولت به این قانون هم به مانند قانون حذف یارانه ثروتمندان و قانون اخذ مالیات بر عایدی نگاه کرده و به مانندآنچه که در خصوص افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان عمل کرد، نگاهی دلخواهانه به مصوبات مجلس دارد. این درحالی است که باید دولت حداکثر توان خود را برای موضوعات مصوب قوه مقننه به کار گیرد.
سلیمی با اشاره به قرائت گزارش دیوان محاسبات کل کشور و انحراف ۶۰ درصدی در بودجه گفت: نباید دولت کاری کند که این گونه برداشت کنیم که قوه مجریه بنا دارد تا کشور را بدون قانون اداره کند و امیدواریم هرچه سریعتر تفاهمنامه مدنظر بین این دو وزارتخانه برای هوشمندسازی مدارس اجرایی شود.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/10049 |