وی افزود: اقدامات خوبی طی یک سال گذشته شامل تامین ۸۰ دستگاه واگن مترویی از محل قرارداد شرکت پوژن چین، اخذ مجوز پرداخت تعدیل از شورای عالی فنی کشور، خرید ۴ هزار تن ریل مورد نیاز کل پروژه و… توسط همکاران مجموعه سازمان قطار شهری قم به سرانجام رسیده است که نقش به سزایی در راه اندازی پروژه دارد.
شهردار قم ادامه داد: در خصوص خرید سایر تجهیزات مورد نیاز نیز گامهای موثری توسط عوامل پیمانکار برداشته شده که انتظار میرود با همت و توان مضاعف تسریع در کار صورت پذیرد .
سقاییاننژاد با بیان انجام برخی اقدامات مهم برای تعیین تکلیف پروژه منوریل، بیان کرد: اخیراً مکاتبهای با رئیس جمهور انجام شده و چنانچه مسائل مطرح شده در شورای دستگاههای نظارتی استان، جمع بندی و نحوه تامین منابع مالی آن نیز مشخص شود، آمادگی راه اندازی پروژه ملی منوریل به طول 4.7 کیلومتر تا ایستگاه شهید مطهری مطابق با مصوبه کمیسیون ماده 23 وجود داشته و میتوان در آینده نزدیک به منظور افزایش کارایی این پروژه، مطابق با مقتضیات زمان، تدابیر لازم مانند اتصال به خطوط ۱ و ۲ مترو، امتداد تا شهرکهای تازه تاسیس در بزرگراه قم-تهران و غیره را در سطح مدیریت کلان استان، اتخاذ کند.
وی در خصوص اجرای خط 2 مترو قم تصریح کرد: بررسی نقشهها و مدارک مربوطه در کمیسیون ماده ۵ استان انجام شده و پروژه در مرحله انجام مطالعات است که در این بخش نیز تاکنون پیشرفت حدود ۵۰ درصدی محقق شده است.
شهردار قم با ابراز نگرانی از کاهش شدید اعتبارات عمرانی طرح مترو و منوریل قم در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در مقایسه با سایر شهرها و عدم صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت ۳ هزار میلیارد ریالی خط یک مترو تاکنون، حمایت و مساعدت بیش از پیش دولتمردان و نمایندگان مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/14987 |