آیت الله جوادی آملی با تأکید بر براندازی نظام سلطه و بنای حکومت عادله عزم استوار و اراده شکستناپذیر میخواهد، گفت: انسان باید در همه حال چه در جبهه جنگ، چه در اقتصاد مقاومتی و چه در مدیریت جهادی بنیان مرصوص باشد.
وی راز و رمز همه موفقیت ها رامرصوص(محکم) بودن دانست و اظهار داشت: قرآن کریم برای اداره یک مملکت عزم قطعی و اراده شکستناپذیر را لازم میداند، خواه این عزم قطعی برای براندازی یک حکومت طغیانگر مانند فرعون و خواه در ساختن یک حکومت عادله باشد.
آیت الله جوادی آملی با بیان این که در جریان براندازی حکومت فرعون مصر، خدای سبحان به موسای کلیم(ع) و هارون(ع) فرمود برخیزید به طرف فرعون بروید و به خود سستی راه ندهید، افزودند: عزم استوار، اراده شکستناپذیر برای براندازی نظام سلطه و طغیان لازم است و براندازی نظام سلطه تخریب باطل است.
این مرجع تقلید تخریب باطل را غیر از تصحیح حق دانست و بیان داشت: همانطور که ویران کردن نظام سلطه عزم ناگسستنی و اراده مستحکم میطلبد، برای ساختن یک حکومت عادله و نظام حق نیز عزم ناگسستنی معتبر است.
وی تاکید کرد: سستی و مانند آن نه میتواند بیگانه را طرد کند و نه میتواند آشنا را در جای خود بنشاند و حاکم کند.
آیت الله جوادی آملی با بیان این که بیگانه میکوشد شما با روغنمالی کردن (درویی و چاپلوسی) و با سهلانگاری کردن کشورتان را اداره کنید، گفت: باید بدانیم که کار با روغنمالی (درویی و چاپلوسی) و سهلانگاری درست نمیشود؛ چه اینکه با سهلانگاری طغیان را برطرف نکردیم و نظام سلطه شرک را از پا در نیاوردیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر کسی بخواهد نظام مستحکمی داشته و بنیان مرصوص داشته باشد، باید اراده شکستناپذیر داشته باشد، اظهار داشت: اراده شکستناپذیر را عقل هدایت میکند و عقل را وحی رهبری میکند و قرآن کریم که وحی الهی است عقل را بیدار کرده است؛ عقل صراط و چراغی است که راه الهی را میبیند.
این مرجع تقلید، افزود: انبیاء آمدند هم راه الهی را به ما نشان دادند و هم چراغ عقل را پرفروغ کردند که راه الهی را به خوبی ببینیم برای همین مطلب خداوند به ما این دستور را داده که شما تلاش و کوشش کنید، هم خود را درست بشناسید، هم نظام را بشناسید و هم نیازهای خودتان را از این نظام بگیرید.
آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: آن روزگاری که بیگانگان بر مسلمانها مسلط می شوند، اینطور نیست که بر سرزمین آنها، بر معادن آنها و بر درآمدهای اقتصادی آنها سلطه پیدا کنند، بلکه ابتدا فرهنگ یک ملت و دین یک امت را به اسارت در می آورند و بین مردم و فرهنگ و دین آنها فاصله ایجاد می کنند؛ از این رو امت جدا افتاده از دین و فرهنگ ملی نه توان آن را دارد که خود را اداره کند و نه قدرتمند است که معادن و ذخایر و ثروت ملی خود را حفظ کند.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/24363 |