printlogo


طارمی و اللهیار آماده؛ قدوس شگفت انگیز/ بهترین بازیکن ایرانی حال حاضر فوتبال اروپا کیست؟
کد خبر: 29421
بعضی از لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا طی هفته‌های گذشته عملکرد قابل توجهی داشته اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یکی از ایراد‌هایی که در سال‌های گذشته به فوتبال ایران وارد است، به تعداد کم بازیکن در تیم‌های بزرگ اروپا و دنیا مربوط می‌شود. شاید اگر حضور مهدی طارمی در تیم پورتو را نادیده بگیریم، اکثر بازیکنان ایرانی در تیم‌های درجه ۲ یا ۳ اروپایی مشغول بازی هستند. با این وجود بازیکنان ایرانی در چند دیدار گذشته تا حدودی روی فرم ایده آل خود بوده و بعضا ناجی تیم‌های خود شده اند.    

اللهیار صیادمنش - شهاب زاهدی؛ آماده‌ترین زوج ایرانی اروپا

در چند هفته گذشته زوج ایرانی خط حمله زوریا عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشته و خود را به ترکیب اصلی این تیم تحمیل کرده اند. زوریا در آخرین بازی خود در لیگ برتر اوکراین با نتیجه ۶ بر یک مقابل متالیست به برتری رسید. در این مسابقه اللهیار صیادمنش ۲ گل به ثمر رساند که یک گل آن با شوتی دیدنی و گل دیگر با تیزهوشی زده شد. در این دیدار شهاب زاهدی هم پاس گل داد. هفته قبل هم اللهیار روی پس زاهدی تک گل ۳ امتیازی زوریا مقابل کولوس را به ثمر رساند. صیادمنش در لیگ کنفرانس اروپا در تقابل با زسکا صوفیه نیز یک گل ۳ امتیازی را وارد دروازه حریف کرد تا به تنهایی مرد برتر این روز‌های زوریا لقب بگیرد.

صیادمنش در واقع بازیکن تیم فنرباغچه ترکیه است، اما به صورت قرضی راهی تیم زوریا لوهانسک شده و این قرارداد قرضی تا نقل و انتقالات زمستانی این فصل اعتبار دارد. این مهاجم ایرانی که از سال ۲۰۲۰ در تیم زوریا حضور دارد، در مجموع ۴۳ بازی برای تیم اوکراینی انجام داده است که حاصل این بازی‌ها ۱۳ گل و پنج پاس گل بوده است. زوج ایرانی صیادمنش در خط حمله زوریا یعنی زاهدی نیز در دیدار هفته گذشته این تیم با روخ لووف ۲ گل زد تا زوریا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. شاید این ۲ مهاجم زوریا حلقه‌های گمشده دراگان اسکوچیچ در خط حمله باشند و بتوانند در ادامه مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی به کمک تیم ملی بیایند.

مهدی طارمی، بهترین مهاجم لیگ پرتغال؟

مهاجم پورتو روز‌های خوشی را در پرتغال سپری می‌کند و در لیگ برتر پرتغال با ۷ گل زده در کنار لوئیس دیاز بهترین گلزن تیم سرشناس پرتغالی در لیگ برتر پرتغال بوده است. مهاجم ملی پوش کشورمان ۳ پاس گل هم در لیگ پرتغال داده است و از این حیث در رده دوم قرار دارد. طارمی که اخیرا در تیم ملی ایران با اسکوچیچ به مشکل برخورد کرده است در آخرین بازی پورتو مقابل بوآویستا و یاران علیرضا بیرانوند ۲ پاس گل داد. مهاجم ایرانی تیم پورتو در شب حذف شدن تیمش از لیگ کاپ پرتغال نیز تک گل پورتو را زد، اما شاگردان کونسیسائو از این رقابت‌ها حذف شدند. اگر نگوییم طارمی در حال حاضر آماده‌ترین مهاجم لیگ پرتغال است، قطعا یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

فاصله گرفتن سردار آزمون از صدر جدول گلزنان 

سردار آزمون، فاصله گرفتن با صدر جدول گلزنان

خلاف تمام شایعاتی که در فصل نقل و انتقالات مطرح بود، سردار آزمون همچنان در تیم زنیت حضور دارد. زوج طارمی در خط حمله تیم ملی، این فصل کمی از صدرنشینی جدول گلزنان لیگ روسیه جا مانده و ۴ گل با آگالاروف ۱۱ گله فاصله دارد. با این وجود زدن ۷ گل در ۱۱ بازی نمی‌تواند آمار بدی باشد، از طرفی آزمون کنار زیوبا بهترین گلزن زنیت محسوب می‌شود. آزمون در این فصل لیگ روسیه ۳ بار پنالتی گرفته و یک پاس گل نیز داده است. تنها پاس گل آزمون این هفته در پیروزی ۴ بر یک زنیت مقابل دینامو مسکو رقم خورد. البته موتور سردار آزمون معمولا در اواخر فصل روشن می‌شود؛ زیرا او فصل گذشته هم خود را در پایان فصل به صدر جدول گلزنان رساند، اما درخشش زیوبا در هفته آخر آقای گلی را از مهاجم تیم ملی ایران گرفت.

علی قلی زاده، بازگشت به اوج

علی قلی زاده فصل گذشته یکی از بهترین لژیونر‌های قوتبال ایران بود. عملکرد قلی زاده به شکلی بود که توسط اسکوچیچ در ترکیب ثابت تیم ملی نیز مورد استفاده قرار گرفت. هافبک شارلوا در ابتدای این فصل آن طور که از او انتظار می‌رفت نتوانست خودنمایی کند و حتی نیمکت نشین نیز شد. قلی زاده به موقع توانست خود را احیا کند و در هفته‌های گذشته یکی از بهترین بازیکنان لیگ بلژیک بوده است. شارلوا این هفته در لیگ برتر بلژیک با نتیجه ۳ بر صفر مقابل یوپن به برتری رسید و علی قلی زاده در این بازی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. به طور کلی قلی زاده در ۴ بازی متوالی برای شارلوا موفق به گلزنی شده است. هافبک تیم ملی فوتبال ایران با ۵ گل زده بعد از نیکولسن ۵ گله در رده دوم گلزنان برتر شارلوا قرار دارد. قلی زاده یکی از مهمترین بازیکنانی محسوب می‌شود که در صعود شارلوا به رده پنجم نقش داشته است.

سوپرگل قدوس مقابل برنلی

سامان قدوس، اولین گلی که سوپرگل شد

هافبک تیم فوتبال برنتفورد این هفته اولین گل خود را در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به ثمر رساند. برنلی موفق شد روز گذشته نخستین پیروزی فصل خود را برابر برنتفورد کسب کند. یاران سامان قدوس مقابل برنلی غافلگیر شده و تا دقیقه ۳۶، سه گل دریافت کردند. با این که بازیکن ایرانی برنتفورد در دقیقه ۵۸ وارد زمین شد، اما تک گل تیمش را وارد دروازه میزبان کرد. گل والی و زیبای سامان قدوس باعث تمجید رسانه‌های بزرگ دنیای فوتبال شد. وب سایت football.co با دادن نمره ۷ به قدوس او را بهترین بازیکن برنتفورد نامید و نوشت: "سامان قدوس از روی نیمکت بلند شد و گل خیره کننده‌ای را به ثمر رساند. شوتی فوق العاده با ضربه‌ای قیچی برگردان که شکست سنگین برنتفورد را کم رنگ کرد."

وب سایت دیلی میل نیز در این خصوص نوشت: "سامان قدوس ۱۱ دقیقه مانده به پایان بازی با گلی که به ثمر رساند، تنها برنتفورد را دلداری داد. قدوس از روی نیمکت آمد تا به صورت آکروباتیک یکی از گل‌ها را جبران کند."

کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی هفته گذشته برای آاک گلزنی کردند، اما جایگاه آن‌ها در ترکیب اصلی تیم یونانی مستحکم نیست. شرایط میلاد محمدی کمی با ۲ بازیکن دیگر آاک متفاوت است و معمولا در ترکیب اصلی قرار دارد. امیر عابدزاده هم این هفته بعد از ۳ بازی ناکامی موفق به ثبت کلین شیت شد تا شاید در ادامه دوباره روند کلین شیت‌های خود را ادامه دهد. او در ۱۱ بازی موفق به ثبت ۶ کلین شیت شده است. علیرضا بیرانوند دروازه بان بوآویستا نیز پس از این که در اوایل فصل نیمکت نشین بود، جایگاه خود را در ترکیب اصلی پیدا کرده است.

علیرضا جهانبخش (فاینورد)، سعید عزت اللهی (وایله بولدکلاب)، کاوه رضایی (اود هورلی)، صادق محرمی (دیناموزاگرب)، علی علیپور (ماریتیمو) و مجید حسینی (کایسری اسپور) دیگر لژیونر‌های مطرح ایران در اروپا هستند که در هفته‌های گذشته نتوانسته اند درخشش چندانی داشته باشند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29421