printlogo


مدیرکل امور بانوان استانداری قم در گفتگو با قم فردا :
کاهش آسیب های اجتماعی با توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار محقق می شود/ دستیابی به توسعه بدون مشارکت زنان امکان‌پذیر نخواهد بود
کد خبر: 29748
مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به اینکه دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت زنان در جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهم در جامعه است که توانمند سازی بانوان می تواند برخی از آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهد.
صدیقه صدیق تقی زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به  افزایش مشارکت اقتصادی زنان، اظهار داشت: زنان ما نیمی از پیکره جامعه هستند و می‌توانند از اوقات فراغتشان به بهترین نحو در جهت کسب مهارت و مشارکت اقتصادی استفاده کنند و منبع درآمدی برای خود داشته باشند و سهم مهمی درگذران معیشت وزندگی خانوادگی خود داشته باشند.
وی ادامه داد: دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف امکان‌پذیر نخواهد بود و تاکید بر توانمندسازی زنان به لحاظ اقتصادی اجتماعی و سیاسی ضروری است.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم اضافه کرد: به‌طورکلی مشارکت اقتصادی بانوان با حفظ وظایف مادری و جایگاه خانواده بسیار ثمربخش بوده و یکی از رویکردهای مهم در تحکیم خانواده، توانمندسازی اقتصادی بانوان است.
وی خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهم در جامعه است که توانمند سازی بانوان می تواند آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهد.
صدیق تقی زاده با اشاره به اینکه هدف اصلی توانمندسازی این است که زنان از یک فرد منفعل به یک بازیگر در عرصه های سیاسی، اقتصادی در جامعه تبدیل شوند، گفت: توانمندسازی صرفا آموزش مهارت نیست بلکه یک فرایند چند بعدی است که یکی از بخش های آن آموزش مهارت می باشد.
وی عنوان کرد: شخصی توانمند است که تمام فرصت ها و نیازهای اطراف خود را بشناسد و از آنها برای رسیدن به تعالی استفاده کند.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به اینکه بانوان باید با تکیه بر ظرفیت های خود توانمند شوند، گفت: در سال های گذشته برای اینکه مشارکت بانوان را افزایش دهند تلاش های مختلفی برای افزایش اشتغال صورت گرفته است اما در این سال ها تلاش شده به ابعاد دیگر هم توجه شود.
وی اضافه کرد: در مسئله توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید قبل از آموزش مهارت های لازم سلایق، رغبت سنجی، باور، اعتماد به نفس و برخی موارد دیگر در فرد شناسایی شود و در نهایت مهارت های مورد نیاز به او آموزش داده شود.
صدیق تقی زاده با اشاره به اینکه بعد از آموزش نباید این افراد را تنها گذاشت، گفت: باید برای به ثمر نشستن آموزش ها ، بازار فروش محصولات هم فراهم شود و به نوعی این افراد را به بازار فروش متصل کنیم.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه در استان قم مراکز خیریه متعددی وجود دارد و خیرین بسیاری هم مانند این مراکز دغدغه معیشت و رفاه این خانواده ها را دارند بجای توانمند کردن آنها را مورد حمایت قرار می دهند و این خانواده ها هم بجای استفاده از توانمندی از این حمایت ها استفاده می کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم ادامه داد: خیرین و مراکز خیریه بجای حمایت معیشتی و مالی بهتر است آن ها را توانمند کنند به عنوان مثال بسیاری از این خیریه ها تولیدی دارند که می توانند از این بانوان به عنوان کارگر در آن مجموعه بکار گرفته شوند.
وی ابراز داشت: باید سعی کنیم حمایت ها به سمت کارآفرینی سوق پیدا کند.
 

انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29748