printlogo


یادداشت؛
بسیج رمز اقتدار نظام
کد خبر: 29785
بسیج در هر 4 دهه انقلاب، نقش مهم و تأثیرگذاری داشته است، شاید بتوان بهترین و درخشان‌ترین دوران فعالیت آن را در جنگ تحمیلی 8 ساله مشاهده کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بسیج را به جرات می‌توان یکی از معجزه‌های انقلاب نامید، به فرمان رهبر کبیر انقلاب در همان اوایل پیروزی انقلاب تشکیل و تاکنون ثمرات فراوانی را به داشته است.
در واقع بسیج در هر 4 دهه انقلاب، نقش مهم و تأثیرگذاری داشته است، شاید بتوان بهترین و درخشان‌ترین دوران فعالیت آن را در جنگ تحمیلی 8 ساله مشاهده کرد، جایی که بسیجیان بی‌ادعا و مخلص بدون هیچ چشمداشتی وارد میدان نبرد شدند.
بسیجیان در طول 8 سال جنگ تحمیلی به‌عنوان الگویی ماندگار خودشان را معرفی کردند و در بحبوحه جنگ تحمیلی با رشادت تمام در برابر متجاوزگرانی که توسط تمامی کشورهای دنیا حمایت می‌شدند ایستادند.
بسیج بعد از جنگ تحمیلی نیز بیکار ننشست به‌طوری‌که با ورود به عرصه جهاد و سازندگی نشان داد که پایان جنگ تنها مسیر و محور خدمت را عوض کرده و قرار نیست دست از تلاش بردارند.
نکته مهم دیگر در خصوص بسیج آمادگی خدمت به مردم در هرجا و هر شرایطی است، اتفاقی که در سال‌های اخیر بارها رخ‌داده است.
در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله همواره این بسیجیان بودند که از همان آغاز عملیات امدادرسانی دوشادوش سایر نیروهای امدادی در صحنه حاضر می‌شوند.
این موضوع حتی بین دانشجویان بسیجی نیز رخ‌داده به‌طوری‌که در سال‌های اخیر دانشجویان جهادی میدان‌دار خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم بودند.
در این میان در دو سال اخیری که شاهد شیوع بیماری کرونا بودیم بازهم این بسیجیان بودند که از همان روزهای اولیه و درحالی‌که خیلی از مردم از بیماری کرونا وحشت داشتند وارد عمل شده و به یاری کادر درمان و بیماران کرونایی شتافتند.
در واقع داشتن روحیه جهادی، پشتکار، ایثار و از خودگذشتگی در بین بسیجیان موجب شده که کشور ما در زمینه امنیت و اقتدار در منطقه و حتی دنیا بی‌مانند باشد.
به‌عبارت‌دیگر اگر این روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر بسیجی باعث شده که دشمنان قسم‌خورده نظام حتی به فکر گزینه نظامی نباشند چرا که می‌دانند پایان خوشی برای خودشان متصور نخواهند بود.
البته ناگفته نماند که بسیج نیز به‌مانند سایر نهادهای مردمی نیازمند حراست و مراقبت دائمی است که خدای‌نکرده از مسیر درست خود منحرف نشود.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29785