printlogo


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم :
کیوسک بانک شهر در میدان امینی بیات قم باید جابجا شود
کد خبر: 29947
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت:در بحث نصب کیوسک یک بانک مقابل تصاویر شهدا که در رسانه های قم منتشر شده باید بانک سریعاً نسبت به برداشتن این کیوسک اقدام کند زیرا دقیقاً این کیوسک تصویر شهدا را از زوایای مختلف پنهان کرده است.
مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم  در واکنش به خبر منتشر شده در سایت قم فردا مبنی بر جانمایی نامناسب کیوسک بانک شهر در میدان امینی بیات نیروگاه که باعث پوشش تصاویر شهدا شده است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: از حساسیتی که از اهالی رسانه نسبت به موضوعات و اتفاقات و وقایع پیرامون شهر مخصوصاً حساسیتی که به مبانی ارزشی دارند قدردانی می کنم.

ملایی افزود: لازم است از شهرداری و مدیریت شهری قم و هم شورای اسلامی شهر قم  نسبت به توجهی که به مفاهیم ارزشی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت دارند و  زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره شهدا دارند قدردانی می‌کنیم زیرا شهرداری هم انصافاً از این حیث خوب عمل کرده است.

 وی بیان داشت: از جمله کارهای شهرداری در این زمینه انجام داده احداث خانه موزه شهیدان زین الدین و همچنین اخیراً در حال احداث خانه موزه شهید فخری زاده است، همچنین برگزاری یادواره ها و همایش ها و  مشارکت در این حوزه است از طرفی توجه به مفاهیم ارزشی  در  سیما و منظر شهری از جمله فعالیت های شهرداری است، از جمله احداث طاقچه های شهری توسط سازمان زیبا سازی شهرداری با موضوع بحث تصویر مبارک شهدا است این فعالیت شهرداری بسیار مثبت ارزیابی می شود .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: البته می طلبد بیشتر از این مفاهیم ارزشی شهدا را در بطن مدیریت شهری پیاده کنیم، و فقط صرفاً سیما و منظر شهری نباشد از سوی دیگر یکسری فضاهای وجود دارد که جالب نیست مانند همین نصب کیوسک یکی از بانک ها در مقابل تصاویر شهدای میدان امینی بیات قم که باید در این زمینه دقت وجود داشته باشد که کارهایی که انجام و ایجاد می‌شود باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: پیوست فرهنگی یعنی در مدیریت ،فرایند برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل جهت تحقق اهداف، تناسب با نظام ارزشی جزئی از مدیریت شهری است دز  این مجموعه هر کاری قرار است انجام شود باید نظام ارزشی را بداند لذا اگر قرار است داخل شهر دیوارنویسی انجام شود اگر قرار است کیوسک و یا کانکس و یا دستگاهی جایی مستقر شود اگر قرار است پروژه ساخته شود باید پیوست فرهنگی آن نیز در نظر گرفته شود.
 وی اضافه کرد: به طور مثال پیوست فرهنگی مترو در کجا تعریف شده است؟ در احداث بوستان ها پیوست های فرهنگی آن طور که باید و شاید تعریف نشده است چمن یک  بوستان و حتی روشنایی یک بوستان متولی دارد اما پیوست فرهنگی آن متولی ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بحث نصب کیوسک یک بانک مقابل تصاویر شهدا باید بانک سریعاً نسبت به برداشتن این کیوسک اقدام کند زیرا دقیقاً این کیوسک تصویر شهدا را از زوایای مختلف پنهان کرده است ادعا می شود که کیوسک دقیقاً از جایی که تصویر شهدا تمام‌شده نصب شده است این در حالی است که اگر بخواهیم به تصویر مستقیم نگاه کنیم تصویر شهدا کامل دیده می‌شود در صورتی که پیش از این تصاویر شهدا از زوایای مختلف برای مردم قابل مشاهده بود.

ملایی عنوان داشت : وقتی در یک مکانی تصویری از یک قهرمان و یک شهید نصب شده است ما حق نداریم چیز دیگری در کنار آن نصب کنیم ترکیب کیوسک بانک با تصاویر شهدا صحیح نیست و توجیهاتی که انجام می‌شود درست نیست این مورد و یا هر مورد دیگری که در سطح شهر دیده می شود باید حل شود.


انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29947