printlogo


معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم در گفتگو با قم فردا خبر داد:
فراوانی میوه شب یلدا در قم / نظارت مداوم بر بازار میوه در قم
کد خبر: 30250
مومنی نسب با اشاره به اینکه وضعیت بازار قم نشان می دهد که وضعیت تامین میوه و آجیل شب یلدا بسیار خوب است و کالاهای مورد نیاز به وفور وجود دارد گفت: حتی مرغ و تخم مرغ هم که در ماههای قبل با مشکل روبه‌رو شده بود هم برطرف شد و تأمین شده است و مشکل خاصی در بازار وجود ندارد.
هادی مومنی نسب معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: برای کالاهای مورد نیاز شب یلدا و نظارت بر آن تدابیری اندیشیده شده است از ابتدای هفته بازرسی مشترک سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل تعزیرات حکومتی ، سازمان صمت و اتاق اصناف انجام  شده است.

 معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: نظارت در این ایام عمدتاً بر روی خشکبار و میوه است و در این مجموعه بازرسی از ظرفیت بسیج نیز استفاده شده است بازرسی بر روی کالاهای مورد نیاز مردم در شب یلدا به شدت در حال انجام است و تمام واحدهای صنفی خرده فروش در این حوزه رصد می شود.

مومنی نسب تصریح کرد: وضعیت بازار هم  بررسی شده است و خوشبختانه بررسی ها نشان می داد که وضعیت تامین میوه و آجیل شب یلدا بسیار خوب است و کالاهای مورد نیاز به وفور وجود دارد حتی  مرغ و تخم مرغ هم که در  ماههای قبل با مشکل روبه‌رو شده بود هم برطرف شد و تأمین شده است و مشکل خاصی در بازار وجود ندارد.

 وی ادامه داد: گزارشاتی که به دست ما میرسد نشان می‌دهد که وضعیت وضعیت خوبی است اصناف هم در این زمینه با ما همراهی و همکاری می‌کنند در اکثر اصناف  وضعیت مساعدی داریم.

 معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم بیان داشت: برای دسترسی مردم به میوه شب یلدا که همان انار است غرفه های تک محصولی در سطح شهر راه‌اندازی شد و به فروش انار می پردازند زیرا با توجه به اینکه در این شب مردم از این میوه استفاده می کنند دسترسی برای تهیه میوه با قیمت مناسب حدود سیزده هزار تومان در این غرفه ها به وجود آمده است.

 مومنی نسب اضافه کرد: استفاده از اپلیکیشن ها در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی است که در توزیع کالاهای اساسی در آینده نزدیک از این اپلیکیشن ها استفاده خواهد شد.

 وی بیان داشت: در بازرسی های انجام شده موارد تخلف نیز مشاهده شد از جمله حجم قابل توجهی برنج و روغن احتکار شده کشف شد که در حال بررسی است و در واحدهای آجیل فروشی و میوه فروشی هم تعداد محدود تخلفات کشف شد که پرونده آنها تشکیل  و برای مقامات قضایی ارسال شد.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30250