printlogo


مسئول سازمان بسیج مداحان قم در گفتگو با قم فردا :
حاج قاسم الگوی عملی مکتب فاطمی است
کد خبر: 30313
مسئول بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم با اشاره به اینکه حاج قاسم یک الگوی عملی فاطمی بود بیان داشت: نشست های تبیینی مکتب حاج قاسم که ویژه مدیران هیئت ها و مداحان است را برگزار خواهیم کرد.
​​​اکبر بختیاری مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: با توجه به اینکه در  ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت و ایام فاطمیه قرار داریم  بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم برنامه های متنوعی برگزار می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد : ما به دنبال این هستیم که با مشارکت هنرمندان و مداحان شب شعری را برگزار کنیم که هم یاد شهدای مدافع حرم و هم یاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه گرامی داشته شود و هم یاد حاج قاسم که رهرو  حضرت فاطمه زهرا بود گرامی داشته شود .

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم  با اشاره به اینکه حاج قاسم یک الگوی عملی فاطمی بود بیان داشت:  نشست های تبیینی مکتب حاج قاسم را برگزار خواهیم کرد که ویژه مدیران هیئت ها و  مداحان است.

بختیاری افزود: همچنین در بحث فضای مجازی به دنبال فراخوان آثار ویدیویی دکلمه خوانی و ذکر مصیبت و نوحه خوانی توسط نوگلان حسینی  و نوجوانان هستیم و موضوع  این فراخوان آثار ویدئویی، حاج قاسم و ایام فاطمیه و دهه بصیرت است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم تصریح کرد: برنامه ای که توسط بسیج مداحان و هیئت های مذهبی در طول سال برگزار می‌شود با عنوان کاروان ایثار که  با مشارکت شهرداری و بنیاد شهید  قم انجام می شود در ایام فاطمیه و ایام شهادت حاج قاسم این برنامه با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت و روضه های خانگی در جوار منازل شهدا و ایثارگران برگزار می شود که هم سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران خواهد بود و هم روضه خانگی برگزار خواهد شد.

بختیاری تصریح کرد:  مراسم های مذهبی و ایام فاطمیه  سالهای قبل با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و صد درصد تابع مقررات ستاد ملی کرونا هستیم و اگر شرایط مهیا باشد مانند سال های قبل این مراسم ها برگزار می‌شود اما اگر ستاد کرونا اعلام کند محدودیت‌هایی وجود دارد اعمال خواهیم کرد.


وی عنوان داشت:  امیدواریم بتوانیم در ایام فاطمیه در راستای تبیین مکتب حاج قاسم که همان مکتب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است گامی برداریم.

بختیاری گفت:  بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم  از شروع ویروس کرونا در کمک های مومنانه و توزیع بسته های معیشتی پای کار بودند و این کار همچنان ادامه خواهد داشت ما مخاطبین خودمان را شناسایی کردیم و حدود ۳۰۰ خانواده را شناسایی کردیم و در ایام مختلف بسته های معیشتی به این خانواده ها ارسال شده است برخی از خانواده ها هم نیاز به کمک هایی از جمله وام و تسهیلات داشتند به مراکز مربوطه معرفی شدند.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم تاکید کرد:   برخی از کانون های ما مراکزی را شناسایی کردند برای  اسکان زائران ای که از شهرستان به قم سفر می‌کنند و محل اسکان ندارند.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30313