printlogo


تلخ و شیرین‌های ورزشی در سال ۲۰۲۱ + عکس
کد خبر: 30347
در این گزارش قصد داریم به اتفاقات تلخ و شیرین ورزشی در سال ۲۰۲۱ اشاره کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در سال ۲۰۲۱ اتفاقات تلخ و شیرینی برای ورزشکاران رخ دادند. این اتفاقات برای ما گاهی خوب و گاهی خیلی تلخ بودند. در سال ۲۰۲۱ مسابقات ورزشی زیادی مانند یورو، المپیک توکیو، پارالمیپک توکیو و جام جهانی فوتسال  برگزار شدند.

شکست یزدانی و مدال طلای گرایی در المپیک

حسن یزدانی یکی از کشتی گیران ایران در رقابت‌های المپیک توکیو توانست با شکست همه رقیبان خود به فینال مسابقات کشتی المپیک راه پیدا کند. دیدار نهایی بین حسن یزدانی و دیوید تیلور از کشور آمریکا برگزار شد و حسن یزدانی در دقایق آخر کشتی بازی را واگذار کرد و همه مردم ایران از شکست کشتی‌گیر معروف خود ناراحت شدند. این شکست یکی از تلخ‌ترین اتفاقات ورزشی برای همه ایرانیان بود.

حسن یزدانی

محمدرضا گرایی یکی از دیگر کشتی‌گیران کشورمان در مسابقات المپیک توکیو بود. محمد رضا گرایی، کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بعد از نمایش درخشان خود در فینال به مصاف رقیب اوکراینی خود رفت تا بتواند پس از ۹ سال اولین مدال طلای کشتی فرنگی را در المپیک کسب کند و باعث سرافرازی ملت ایران شود.

محمدرضا گرایی

خداحافظی یک اسطوره از تیم ملی والیبال

در مسابقات المپیک توکیو و در رشته والیبال یک اتفاق تلخ رخ داد و این اتفاق تلخ شکست تیم ملی والیبال و صعود نکردن به مرحله بعدی بود. تیم ملی والیبال ایران در رقابت های المپیک توکیو نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در گروه خود در رده پنجم قرار گرفت. سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران هم بعد از این مسابقات با انتشار پستی در اینستاگرام از تیم ملی خداحافظی کرد و این داستان را برای طرفداران والیبال و مردم ایران تلخ‌تر کرد.

سعید معروف

قهرمانی دراماتیک ایتالیا در مسابقات فوتبال یورو

تیم ملی فوتبال ایتالیا در گروه A رقابت‌های یورو قرار گرفت و در ۳ دیدار خود مقابل تیم‌های فوتبال ولز، سوئیس و ترکیه به پیروزی رسید و با کسب ۹ امتیاز و به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. در مرحله یک هشتم نهایی ایتالیایی‌ها به مصاف تیم ملی فوتبال اتریش رفتند و توانستند با نتیجه ۲ بر یک این تیم را شکست دهند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

در مرحله یک چهارم نهایی تیم ایتالیا به مصاف بلژیک رفت که آماده‌ترین بازیکنان را در ترکیب خود داشت، اما شاگردان مانچینی توانستند این تیم را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند و به دیدار نیمه نهایی راه پیدا کنند. در نیمه نهایی تیم‌های فوتبال اسپانیا و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار با نتیجه یک - یک مساوی و به ضربات پنالتی کشیده شد. در نهایت ایتالیا با نتیجه ۴ بر ۲ توانست اسپانیا را شکست دهد و به فینال این مسابقات راه پیدا کند. دیدار فینال یورو بین تیم‌های فوتبال ایتالیا و انگلیس برگزار شد. این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه یک - یک مساوی و بعد از وقت‌های اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی شاگردان مانچینی توانستند با نتیجه ۳ بر ۲ انگلیس را شکست دهند و قهرمان مسابقات یورو شوند.  

تیم ملی فوتبال ایتالیا

هفتمین توپ طلای لیونل مسی

توپ طلا یکی از معتبرترین جوایز انفرادی فوتبال است که مراسم اهدای آن سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، اما امسال بار دیگر علاقه‌مندان به فوتبال شاهد برگزاری این مراسم بودند. شصت و پنجمین مراسم توپ طلا در سالن تئاتر دوشاتل در شهر پاریس فرانسه برگزار شد. در مراسم توپ طلای سال ۲۰۲۱ که توسط نشریه معتبر فرانس فوتبال برگزار شد، لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین و باشگاه پاری سن ژرمن بالاتر از رابرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن مونیخ عنوان بهترین بازیکن سال را از آن خود کرد و برای هفتمین بار فاتح توپ طلا شد.

لیونل مسی

دست هایی به بلندی آسمان

شاید المپیک بینندگان بیشتری نسبت به پارالمپیک داشته باشد، اما همیشه داستان‌های جذاب برای مسابقات پارالمپیک است. مسابقاتی که اراده ورزشکاران آن قدرتی بالاتر از تقدیر دارد. تیم ملی والیبال نشسته ایران در دیدار نهایی مسابقات پارالمپیک توکیو به مصاف روسیه رفت و با شکست این تیم توانست قهرمان مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک توکیو شود. ایران در تمام دیدار‌های خود در این مسابقات با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید.

تیم ملی والیبال نشسته ایران

طلسم شکنی یزدانی مقابل تیلور آمریکایی

حسن یزدانی پس از شکست در فینال المپیک مقابل دیوید تیلور آمریکایی، بار دیگر به مصاف این ورزشکار در فینال مسابقات جهانی کشتی رفت. حسن یزدانی، قهرمان المپیک و جهان در کشتی آزاد که پس از تغییر وزن و کوچ به وزن ۸۶ کیلوگرم طی ۳رقابت مقابل دیوید تیلور آمریکایی که سال‌ها در این وزن کشتی می‌گرفت، شکست خورده بود؛ سرانجام در مسابقات جهانی نروژ موفق شد او را شکست دهد و مورد توجه اتحادیه جهانی کشتی قرار گیرد. 

حسن یزدانی

طلسم ۲۸ ساله‌ای که برای مردم آرژانتین شکسته شد

تیم‌های فوتبال آرژانتین و برزیل توانستند با شکست حریفان خود به دیدار نهایی مسابقات کوپا آمریکا راه پیدا کنند. دیدار فینال چهل و هفتمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا ۲۰۲۱)، در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیروی برزیل برگزار شد. تیم ملی فوتبال آرژانتین با برتری یک بر صفر مقابل برزیل قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد. این اولین قهرمانی آرژانتین بعد از ۲۸ سال بود. آخرین قهرمانی آرژانتین در یک تورنمنت بزرگ (جام جهانی - کوپا آمریکا) در کوپا آمریکای سال ۱۹۹۳ رقم خورده بود.

تک گل آرژانتین در بازی فینال کوپا آمریکا مقابل برزیل را «آنخل دی ماریا» در دقیقه ۲۲ بازی به ثمر رساند. لیونل مسی، ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال در پایان این رقابت‌ها به عنوان برترین بازیکن کوپا آمریکا انتخاب شد. علاوه بر قهرمانی آرژانتین، دیگر اتفاق مهم این بازی، شکستن طلسم شکست‌ناپذیری برزیل در ورزشگاه ماراکانا بود. پس از این بازی مسی با کسب اولین افتخار ملی خود در ۳۴ سالگی در خانه دشمن همیشگی آرژانتین گریست.

تیم ملی فوتبال آرژانتین

رونالدو رکورد علی دایی را شکست / ستاره پرتغالی ۸۰۰ گله شد

کریستیانو رونالدو که در دیدار مقابل تیم ملی فوتبال ایرلند یک پنالتی از دست داده بود، در اواخر بازی موفق شد با ثبت دو گل، رکورد علی دایی را پشت سر بگذارد و با ۱۱۱ گل زده عنوان برترین گلزن تاریخ دیدار‌های ملی را کسب کند. او پس از این بازی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، به شکستن رکورد علی دایی واکنش نشان داد. رونالدو با لقب «شهریار» از علی دایی تمجید کرد و به بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران تبریک گفت که برای مدتی طولانی موفق به حفظ این رکورد شده بود.

تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۳-۲ شیاطین سرخ به پایان رسید. کریستیانو رونالدو در بازی مقابل آرسنال موفق شد ۲ گل به ثمر برساند تا تعداد گل هایش از مرز عدد ۸۰۰ عبور کند. رونالدو به اولین بازیکن در تاریخ فوتبال تبدیل شد که موفق شده است تا در بازی‌های رسمی در رده ملی و باشگاهی، ۸۰۱ گل به ثمر برساند.

کریستیانو رونالدو

رکوردشکنی استفن کری در NBA

استفن کری با سرعت بالاتری از «ری آلن» در صدر فهرست بیشترین پرتاب ۳ امتیازی در لیگ بسکتبال NBA قرار گرفت تا رکوردی شکست‌ناپذیر را به نام خود ثبت کند. استفن کری رکورد تالار مشاهیر را که در اختیار ری آلن با ۲۹۷۳ پرتاب موفق ۳ امتیازی بود، شکست. او در دیدار گلدن استیت مقابل نیویورک نیکس به رکورد ۲۹۷۴ پرتاب ۳ امتیازی موفق رسید تا رکوردی که آلن در ۱۷ فصل NBA ثبت کرده بود را در ۱۳ فصل بشکند. جیمز هاردن و دیمین لیلارد بازیکنانی هستند که در رتبه‌بندی پرتاب کنندگان ۳ امتیازی در میان ۱۰ نفر اول قرار دارند و فرصت رسیدن و عبور از رکورد کری را دارند.

استفن کری




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30347