وی کودکان را یکی از این اقشار دانست که باید برای آنان برنامههای ترافیکی در نظر گرفته شود و افزود: کودکان به دلیل سن خاصی که در آن قرار دارند زاویه دید محدودتری نسبت به بزرگسالان دارند و به همین دلیل در هنگام عبور از عرض خیابان اشراف کاملی به معابر و تردد خودروها ندارند و این وظیفه مسئولان و دستگاههای اجرایی است که خیابانها را به نحوی طراحی کنند که متناسب با نیاز کودکان و دانش آموزان باشد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم متناسبسازی ناوگان عمومی برای افراد نابینا را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: اتوبوسهای درونشهری باید به نحوی بازطراحی یا ترمیم شوند که افراد نابینا بدون اینکه نیازی به سؤال از سایر شهروندان داشته باشند، از ایستگاهی که اتوبوس در آن قرار دارد در لحظه مطلع شوند که راهکار آن نیز راهاندازی سامانه صوتی در ناوگان حملونقل عمومی است.
وی خاطرنشان کرد: با برنامهریزی شهرداری قم بهزودی سامانه صوتی در ایستگاههای ناوگان عمومی قم برای استفاده ویژه نابینایان راهاندازی خواهد شد و بعد از آن نیز سامانه تصویری برای افرادی که مشکل ناشنوایی دارند، راهاندازی میشود.
طبیبی با تأکید بر اینکه فرهنگ شهروندی جلوههای مختلفی دارد که نیازمند فرهنگسازی و نظارت مستمر است، ابراز کرد: گاهی ایجاد سدمعبر در پیاده راههای شهری با تضعیف حقوق عموم شهروندان و بهویژه افراد نابینا همراه میشود.
وی، متناسبسازی معابر برای کودکان استثنایی را از ضروریات مهم شهر دانست و یادآور شد: هماکنون به گفته برخی مسئولان آموزش و پرورش جمعی از کودکان استثنایی به دلیل مشکلات حملونقل و تردد مجبور به ترک تحصیل شدهاند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم اهمیت ناوگان عمومی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: نظافت اتوبوسهای درونشهری باید در معرض دید شهروندان باشد، به هراندازه که مردم بیشتر از نظافت اتوبوسها اطمینان داشته باشند رغبت بیشتری برای استفاده از آن خواهند داشت.
وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری قم در حوزه حملونقل رفع نیاز است نه خرید تجهیزات، عنوان کرد: حملونقل باید بهعنوان یک شاخه حرفهای شغلی در نظر گرفته شود و با نگاه علمی به آن دیده شود تا بستر لازم جهت تحول در این ناوگان عملیاتی گردد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/30751 |