printlogo


روز ویژه برای فوتبال تاجیکستان
فروپاشی شگفتی‌ساز آسیایی در نصف جهان!
کد خبر: 30816
در روزی که منوچهر صفروف و وحدت حنانوف اولین بازی خود را با پیراهن پرسپولیس انجام دادند، یک انتقال بزرگ دیگر برای فوتبال تاجیکستان رقم خورد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از ورزش سه، کاپیتان استقلال تاجیکستان راهی AGMK ازبکستان شد و این جدایی از آن جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد یک فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا و نمایش‌های درخشان تا چه حدی برای فوتبال تاجیکستان ثمر بخش بوده و باعث شده تا بازیکنان فوتبال در این کشور مورد توجه تیمهای شناخته شده آسیایی قرار بگیرند.

حنانوف امروز از دقیقه 67 و صفروف از دقیقه 78 وارد زمین شدند و این همان چیزی بود که مدتها هواداران فوتبال در تاجیکستان منتظرش بودند چرا که به اعتقاد بسیاری از آنها، این بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال کشورشان بوده است. البته منوچهر و وحدت چیز خاصی را در این دقایق از خود نشان ندادند و برای قضاوت درباره آنها باید منتظر محک جدی ماند.

وحدت حنانوف و منوچهر صفروف که بلافاصله پس از بازی پرسپولیس - استقلال نگاه یحیی گل‌محمدی را متوجه خود دیدند، اگرچه راه پر پیچ و خمی را برای انجام اولین بازی پیمودند اما از همین حالا فرصتی ویژه را پیش روی خود می‌بینند. آنها تاکنون در 4-5 بازی دوستانه برای پرسپولیس به میدان رفتند و در تمام سفرهای استانی سرخ‌ها برای دیدارهای لیگ برتری هم حضور داشتند و می‌توان گفت آشنایی مناسبی را با فضای تیم و فوتبال ایران پیدا کرده‌اند.

از طرف دیگر اگرچه شاید سطح کیفی این دو بازیکن با آنچه برای یک خارجی در فوتبال ایران تعریف شده، متفاوت است اما یحیی گل‌محمدی به هر حال برای دفاع از انتخاب‌های خود، فرصت‌هایی را به این دو بازیکن تاجیک خواهد داد و آنها می‌توانند از این موقعیت بهره ببرند. از طرف دیگر برخلاف بسیاری از خارجی‌ها، منوچهر و وحدت وظیفه گلزنی برعهده ندارند و باید در دفاع مثمرثمر بازی کنند و طبیعتا انتظارات کمتری را متوجه خود می‌بینند.

حضور این دو بازیکن و به خصوص منوچهر صفروف که در پست دفاع راست می‌تواند بازی کند، امید زیادی را به هواداران پرسپولیس تزریق کرده تا شاید او بتواند یک در آینده یک دفاع کناری کلاسیک باشد که طراوت را به جناح راست سرخپوشان تزریق کند. اما شاید امیدواری و حتی خوش‌بینی یحیی به این دو بازیکن بیشتر از طرفداران پرسپولیس هم باشد؛ جایی که حنانوف و صفروف را «آینده پرسپولیس» می‌خواند.

به هر روی این اعتمادی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و بخت به شکلی استثنایی در خانه این دو بازیکن جوان را زده. در دوره‌ای که شاید پرسپولیس یک گذار انتقالی را در پست دفاع مرکزی هم در پیش داشته باشد، وحدت 21 ساله می‌تواند جایگاه خوبی برای خودش دست و پا کند و باتوجه به اشتراک زبانی، کار راحت تری را هم پیش رو دارد اما مهمترین فاکتور نمایش توانایی و پیشرفتی است باید بازی به بازی نشان دهند. چرا که هرچقدر فضا حالا برایشان مطلوب است، می‌تواند با چند نمایش متزلزل، تغییر کند. جوان‌ترهای تاجیکی باید امیدوار باشند که هموطنانشان در ایران و ازبکستان بدرخشند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/30816