وی، یکی از اقدامات مهم در حوزه اصلاح رفتار ترافیکی را ایجاد ظرفیت مردمی برای استفاده از حملونقل عمومی دانست و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگسازی در استفاده از حمل نقل عمومی رخ دهد، گام مهمی در کاهش ترافیک شهر، مشکلات زیستمحیطی، هزینهها و … برداشتهایم.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برنامهریزی مدیریت شهری قم برای توجه بیشتر به انسانمحوری به جای خودروی محوری در طراحیهای شهری، تصریح کرد: بسیاری از معابر شهری در سالهای گذشته دستخوش تغییرات شده است که میتوان با بازنگری در برخی از این تقاطعها و معابر ظرفیت خوبی برای ایمنسازی معابر و ایمنی عابرین پیاده ایجاد کرد.
وی در مورد دوربرگردانها در شهر نیز ابراز کرد: به جای دوربرگردانها باید تقاطع هوشمند ایجاد شود تا عابر پیاده ایمن باشد، معابر شهر، عابر محور و خودرو محور است و نمیتوان ایمنی عابر پیاده را نادیده گرفت.
شعبانزاده، دغدغه شهروندان درباره پلهای عابر پیاده مکانیزه را موردتوجه قرار داد و افزود: در دونقطه پل عابر پیاده بهصورت مکانیزه یعنی در یزدان شهر و پردیسان اجرا شد و آسانسور نیز در پل عابر پیاده بلوار عمار سایر انجامشده و در برنامههای دیگری نیز اجرایی میشود که دراینباره جلساتی با سرمایهگذار و پیمانکار در جهت اجرای اصولی این مکانیزاسیون پلها داشتهایم.
وی با اشاره به حجم بالای تردد موتورسیکلتها در شهر و بهویژه هسته مرکزی شهر، موضوع سرقت موتورسیکلتها را از دغدغههای سازمان حملونقل ترافیک شهرداری برشمرد و گفت: برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلتها، چندی است که رکهایی ویژه استقرار موتورسیکلت در نقاطی که ایمنسازی شده و مجهز به دوربین مداربسته بوده بهطور رایگان پیشبینیشده است و چندین مورد از این رکها مانند عمار یاسر، مجتمع زمزم و… جانمایی شده است.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/31294 |