printlogo


غربی ها دست اوکراین را در پوست گردو گذاشتند
کد خبر: 31849
اوکراینی ها در حالی کشور خود را از دست رفته دیدند که روی کمک ها و حمایت های کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار حساب کرده بودند اما این عواقب اعتماد به غرب و آمریکا است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نیروهای روسیه بامداد پنجشنبه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور، حمله سراسری به اوکراین را آغاز و از چند جبهه به اوکراین هجوم بردند. روس‌ها که گفته بودند نمی‌خواهند اوکراین را اشغال کنند در دومین روز به حومه کی‌یف رسیدند.
روسیه از هفته های قبل به بهانه مانور نظامی 100هزار نیروی نظامی خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرده بود. برخی از کشورهای غربی اعلام می کردند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد و درمقابل هم روسیه این ادعا را رد می کرد و اما بالاخره روسیه پنج شنبه با دستور پوتین عملیات ویژه نظامی را آغاز کرد.
اوکراین در مقابل تهاجم نظامی روسیه به نوعی غافلگیر شد و به سرعت کشورش از دست رفته دید که  این غافلگیری در مقابل اظهار حمایت هایی که از سوی کشورهای غربی و آمریکا در رسانه ها اعلام می شد انجام نگرفت. اوکراین گول صدای بلندی که در رسانه ها در خصوص حمایت کشورهای غربی بود را خورد و البته در مقابل هم کشورهای اروپایی به رهبری آمریکا از واکنش هماهنگ، جامع و بی‌سابقه به حمله احتمالی روسیه صحبت می‌کردند. با این حال، تنها واکنش آنها، تحریم‌هایی بود که از نظر بسیاری مهم نبود.
از طرفی هم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که مدت‌ها وعده می‌داد در حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین، کی‌یف را تنها نخواهد گذاشت، صراحتا گفت هیچ نیرویی به اوکراین نخواهد فرستاد همچنین وزیر دفاع انگلیس هم درخواست‌های اوکراینی‌ها و برخی نمایندگان محافظه‌کار پارلمان برای اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را رد کرد و گفت چنین کاری، درگیری مستقیم با روسیه را به همراه خواهد داشت و در نتیجه به جنگ در سراسر اروپا منجر خواهد شد.
در هر حال باید به این موضوع اشاره کرد که تنها گام عملی کشورهای غربی و متحدانشان در دیگر نقاط دنیا علیه حمله اخیر روسیه به اوکراین و در واقع باید گفت در حمایت از اوکراین وضع تحریم علیه افراد و نهادها در روسیه بوده است. هدف غرب، فلج کردن اقتصاد روسیه است در حالی که روسیه پیش‌تر گفته بود برای مقابله با تحریم‌ها آماده است.
به هر حال وضعیت امروز اوکراین نتیجه اعتماد به غرب و آمریکا است. این کشورها با تحریک اوکراین و دادن وعدهای توخالی باعث شروع این جنگ شدند و امروز پشت اوکراین را خالی کرده و باعث آوارگی و مرگ و میر افرادی شده اند. رابطه بین روسیه و اوکراین رابطه ای بسیار قدیمی است ولی شاید اگر نبود وعده ها و حمایت های توخالی آمریکا چنین جنگی بین روسیه و اوکراین به این زودی ها آغاز نمی شد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/31849