printlogo


اختصاصی|
علت افزایش و نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکان قم+ جدول
کد خبر: 33048
بسیاری از شهروندان با ارسال پیام های از افزایش تعرفه روی قبوض برق گلایه داشتند که این مسئله را پیگیری کردیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بسیاری از شهروندان با ارسال پیام های از افزایش تعرفه روی قبوض برق خود در حالی که افزایش مصرف نداشتند گلایه داشتند که این مسئله را پیگیری کردیم.

بهمن سال گذشته خبر افزایش نرخ برق رسانه ای شد نرخ تضمینی برق ۳۰۷۵ ریال است.

الگو کم مصرفی افزایش پیدا کرده یعنی کسانی که زیر ۵۰ درصد الگو منطقه باشند در ماه های غیر گرم ۱۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق عادی و برای ماه های غیر گرم ۱۵۰ کیلووات ساعت لحاظ می شود اگر مشترکی ماهیانه میزان مصرفی زیر این اعداد داشته باشد و علاوه بر آن تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باشد برابر بند یک تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از تعرفه رایگان برخوردار می شود.


 استان قم جز مناطق گرمسیر محسوب می شود و نرخ تعرفه برق در فصول گرم و سرد سال متفاوت است همچنین با توجه به افزایش پله ای مصرف باید  افزایش نرخ را بررسی کرد در جدول فوق میزان  رشد مصرف در هر پله در فصل گرم شامل ماههای خردادتا شهریور وفصل غیر گرم مشخص شده است.

 برای مشترکانی که میزان مصرف آن ها بیش  از الگو بوده تعرفه برق به صورت تساعدی و پلکانی است و متناسب با مصرف آن ها این تعرفه ها افزایش می یابد، به گفته مسیولان صنعت برق هدف این است تا توزیع عادلانه یارانه انجام شود، علاوه بر این کسانی که مصرف بیشتری دارند هزینه های نزدیک به قیمت واقعی و یا غیر یارانه ای را پرداخت کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33048