printlogo


استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:
راهپیمایی روز قدس سنگر عبادت است
کد خبر: 33119
استاد حوزه و دانشگاه گفت: روز قدس یک سنگر دفاع و عبادت است و باید سنگر دفاع را فتح کرد و آن را خالی نگذاشت، امروز مهم‌ترین عبادت و بالاترین عبادت بعد از عبادت‌های واجب یومیه مانند نماز و روزه حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت از اسلام و مسلمان است، زیرا تا صهیونیست‌ها از منطقه خارج نشوند جهان امن نخواهد شد شرکت در راهپیمایی روز قدس باعث امنیت جهانی است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: امسال شب قدر نشان داد تکاپوی دشمن با دست آویز قرار دادن کرونا برای دور نگه داشتن مردم از معنویات بی اثر است با توجه به اینکه هنوز جامعه به صورت عادی برنگشته اما همین‌که زمینه معقول حضور مردم فراهم شد مردم به صورت گسترده در برنامه‌های شب قدر شرکت کردند.

وی گفت: این حضور این نتیجه را می‌دهد که ممکن است برخی از حوادث مقطعی یک نشان های دیگری در جامعه ارسال کند اما حقیقت و هویت یک فرهنگ را نمی توان به راحتی تغییر داد ماجرای فلسطین هم در مرحله اول یک حقیقت و هویت جهان اسلام است و در مرحله بعدی خط مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی است و در یک دامنه وسیع‌تر یک جریان هویت بشری است.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با این همه اتفاقات جهانی هنوز نتوانسته است مسئله فلسطین را از ذهن مردم جهان از جمله مردم خود آمریکا دور کنند و هرچند وقت در آمریکا راهپیمایی حمایت از مردم در قلب آمریکا فلسطین برگزار می شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در کنار همه این مسائل اتفاقات جدیدتری نیز رخ داده که از سال ۱۹۴۸ به این طرف بخصوص بعد از فاجعه صبرا و شتیلا در بخش کرانه غربی یک پدیده استثنایی رخ داد و داخل شهرک های صهیونیستی نشین حوادثی رخ می دهد این بار دیگر حرکت ها از غزه نیست از نقطه ای  که اسراییل احساس کرده امن ترین نقطه جهان برایش است حوادث رخ می دهد.


غفاری فر تأکید کرد: خداوند در قرآن فرموده  «ان تنصروالله ینصرکم» یعنی اگر مردم وارد میدان شوند خداوند آن‌ها را یاری می کند یکی از راه های کمک رسانی به دین خدا فراهم سازی فرصت ها و امکانات است، مجهز شدن مردم وسط میدان خط مقاومت در جهان اسلام از جمله در فلسطین ،لبنان و یمن یعنی مردم وارد میدان شدند و خداوند هم یاری خواهد کرد.

وی افزود: کلیپی منتشر شده که جمعی از مردم فلسطین با دست خالی به سمت هدف خاصی حرکت می کنند و در مقابل نیروهای رژیم صهیونیستی که تا دندان مسلح هستند  که در مقابل این جمعیت با دست خالی ایستاده اند اما با این وجود از ترس با قدم های فلسطینی ها به عقب حرکت می کنند.

استاد حوزه و  دانشگاه ادامه داد: این اتفاقات جدید است و حضور مردمی در فرصت جدیدی که پیش آمده کار را پیش می برد روز قدس هم یک سنگر دفاع و عبادت است و باید سنگر دفاع را فتح کرد و آن را خالی نگذاشت، امروز مهم‌ترین عبادت و بالاترین عبادت بعد از عبادت‌های واجب یومیه مانند نماز و روزه حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت از اسلام و مسلمان است، زیرا تا صهیونیست‌ها از منطقه خارج نشوند جهان امن نخواهد شد شرکت در راهپیمایی روز قدس باعث امنیت جهانی است.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33119