printlogo


عضو خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:
غیر مسلمانان هم در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند
کد خبر: 33149
عضو خبرگان رهبری گفت: در کشورهای غربی و اروپایی و کشورهای که به ظاهر هیچ ارتباطی با مسئله فلسطین ندارند در دفاع از مردم فلسطین کمک های مادی و معنوی زیادی می شود این نشان دهنده این است که وقتی یک حرکت اجتماعی استمرار پیدا می کند و تبدیل به یک جریان اجتماعی و فرهنگ عمومی می شود می تواند تاثیرات ماندگار خودش را داشته باشد و غیر مسلمانان هم در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: با ابتکار حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس و  روز دفاع از آرمان های فلسطین نامگذاری شده است و هر سال امت اسلامی در کشورهای مختلف و حتی کشورهایی که اکثریت مسلمان هم ندارند راهپیمایی روز قدس با هدف همبستگی با آرمان های مردم فلسطین و دفاع از مسجد الاقصی و انزجار از ظلم و ستمی رژیم صهیونسیتی برگزار می شود.

رییس دانشگاه قم افزود: امسال با توجه به اینکه حدود ۱۱۸۰ سرباز اسرائیلی به سمت مسلمانانی که با زبان روزه برای برگزاری نماز جمعه به مسجد الاقصی رفته بودند یورش بردند و آنها را به خاک و خون کشیدند راهپیمایی روز قدس مطمئنا شکل ویژه ای خواهد داشت.


وی گفت: ظلم و جنایت اسرائیل در سراسر فلسطین، تخریب خانه های فلسطینیان به منظور ساختن شهرک برای یهودیان که از خارج از فلسطین وارد این کشور می شوند باعث جریحه دار شدن قلب مسلمانان و آزادی خواهان می شود به همین خاطر باید با جدیت بیشتر همراه با اقناع نسبت به آرمان فلسطین برای راهپیمایی روز جهانی قدس تبلیغات شود زیرا اگر اتفاقات فلسطین با همین روش ادامه پیدا کند آسیب های بسیار جدی به جهان اسلام وارد می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی به کشورهای مختلف اسلامی نگاه می کنیم متوجه می شویم که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، کشور ما به عنوان محور مقاومت در منطقه مطرح شده و با مدیریت رهبر معظم انقلاب تکیه گاهی برای اتحاد امت اسلامی است.

دیرباز بیان داشت: راهپیمایی روز قدس اتحاد امت اسلامی را بیشتر می کند، در مجامع بین‌المللی و در بین مردم کشورهای جهان آرمان فلسطین یک آرمان شناخته شده است و این نتیجه راهپیمایی روز جهانی قدس است که همه ساله برگزار می شود.

رییس دانشگاه قم ادامه داد: در کشورهای غربی و اروپایی و کشورهای که به ظاهر هیچ ارتباطی با مسئله فلسطین ندارند در دفاع از مردم فلسطین کمک های مادی و معنوی زیادی می شود و بعضاً برخی آزادیخواهان در این راه جان خود را نیز از دست دادند این نشان دهنده این است که وقتی یک حرکت اجتماعی استمرار پیدا می کند و تبدیل به یک جریان اجتماعی و فرهنگ عمومی می شود می تواند تاثیرات ماندگار خودش را داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای وحدت امت اسلامی محورهای لازم است خداوند متعال فرموده است  «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» باید به حبل اللهی چنگ بزنیم تا به موفقیت برسیم این حبل اللهی همان قرآن کریم، وجود پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت پیامبر و از جمله آرمان های مشترک مسلمانان است، مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان آرمان مشترک همه مسلمانان است.  

دیرباز گفت: سرزمین فلسطین محل زندگی پیامبران بوده و سال ها مسلمانان و مسیحیان در این سرزمین زندگی مسالمت آمیز داشتند و با اینکه فلسطین به دست مسلمانان اداره می شد آزادی های مذهبی برای مسیحیان و یهودیان وجود داشته در حالی که با اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونسیتی آزادی های مذهبی از بین رفت و مسلمان را از خانه های آجدادی خوشان بیرون می کنند.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33149