printlogo


رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر:
آرام سازی در خیابان های سطح شهر در دستور کار است/ استان با کمبود اتوبوس و پارکینگ مواجه است
کد خبر: 33209
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر بااشاره به اینکه امروز با کمبود اتوبوس و پارکینگ در قم مواجه هستیم، گفت: در دوره جدی شورا آرام سازی در خیابان های سطح شهر در دستور کار است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمحمدحسین دهناد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی شوراها با اشاره به اینکه 70درصد بودجه استان در مسائل عمرانی است، گفت: دو سوم این بودجه مربوط به حمل و نقل است.
وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل از حیث ارتباط با مردم یکی از مرتبط ترین معاونت ها با مردم می باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر با اشاره به اینکه برای آینده این معاونت هشت محور مشخص شده است، گفت: معابر شهری بر اساس رده عملکردی به دو طیف تندراه شهری و خیابان های شهری تقسیم می شود.
وی بیان داشت: آرام سازی در خیابان های سطح شهر در دستور کار قرار دارد.
دهناد با اشاره به بلوار 15خرداد گفت: در بلوار 15خرداد در طی یک سال گذشته 7فوتی رخ داده است که برای آرام سازی و ایجاد ایمنی بیشتر این محور و تقاضایی که وجود داشت یک تقاطع در آن افتتاح شد. البته تا چند روز آینده این تقاطع هوشمند خواهد شد.
امروز با کمبود اتوبوس در قم مواجه هستیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمل و نقل اطراف حرم ، ابراز داشت: امروز در قم با کمبود اتوبوس مواجه هستیم که در تلاش ایم بخشی از این نیاز را از طریق اورهال اتوبوس ها جبران کنیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر با اشاره به نوع پرداختی رانندگان، گفت: از 18اردیبهشت جاری نوع پرداختی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تغییر خواهد کرد.
وی اضافه کرد: از این تاریخ نوع پرداختی به رانندگان بر اساس عملکرد خواهد بود یعنی حق الزحمه رانندگان متناسب با سرویس دهی خواهد شد و این فعالیت باعث توزیع منظم و مناسب اتوبوس ها در شهر و پرداختی عادلانه می شود.
دهناد در ادامه با اشاره به مسئله پارکینگ، عنوان کرد: امروز در سطح شهر با کمبود پارکینگ مواجه هستیم و از طرفی کسر پارکینگ با احداث پارکینگ برابر نیست.
وی گفت: هزینه کسر پارکینگ در گذشته برای تملک ها استفاده می شد ولی در این دوره این هزینه برای احداث پارکینگ در سطح شهر در نظر گرفته شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تاکید کرد: در خصوص ساخت پارکینگ در سطح شهر نقاطی را در نظر بگیریم  تا بتوانیم با ظرفیت بخش خصوصی پارکینگ احداث کنیم.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33209