در همین خصوص سید محمدحسین دهناد، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان این که آرامسازی ترافیک یکی از مباحث مهم حوزه حمل و نقل شهری است، اظهار داشت: در معابری که در اطراف آن عبور عابران وجود دارند و در پیرامون آن کاربریهای تجاری دیده شده، جزء معبر کندراه تعریف میشود.
وی با تاکید بر این که سند راهبردی حمل و نقل در ابعاد مختلف حمل و نقل عمومی، ایمنی و تصادفات، پارکینگ و غیره تدوین شده است، تصریح کرد: یکی از راهبردهای حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم برای سال ۱۴۰۱ تقویت ایمنی حمل و نقل عمومی و جلوگیری از تصادفات در معابر شهری است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به احداث تقاطع در بلوار ۱۵ خرداد و بلوار شهید روحانی گفت: پس از آزادسازی مسیر بلوار شهید صادقی، بار ترافیکی این مسیر به تقاطع بلوار ۱۵ خرداد و بلوار شهید روحانی منتقل شد که این موضوع یکی از ضرورتهای ایجاد چهارراه در این نقطه است.
دهناد در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: علاوه بر این سال گذشته در بلوار ۱۵ خرداد، هفت مورد فوتی ناشی از تصادف رخ داده است و بر همین اساس، بحث آرام سازی این مسیر مورد توجه تصمیمگیران شورای ترافیک استان قرار گرفت.
وی افزود: با این حال شورای اسلامی شهر قم در تلاش است تا هوشمند سازی در این تقاطع، تا حد زیادی مشکلات ترافیکی به وجود آمده در این مسیر را مرتفع سازد و با اجرای این طرخ قطعاً سرعت تردد نیز بیشتر خواهد شد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/33295 |