printlogo


کارشناس مسائل دینی:
اگر حادثه تخریب قبور ائمه بقیع هرساله بازخوانی نمی شد اصل قبور هم تخریب می شد
کد خبر: 33366
کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه اگر حادثه تخریب قبور ائمه بقیع هرساله بازخوانی نمی شد دشمنان اسلام اصل قبور را هم تخریب می کردند گفت: وهابیت به دنبال حذف آثار اسلامی و اگر نمی ترسیدند قبر پیامبر اعظم را نیز تخریب می کردند اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و محور مقاومت این فتنه دشمن شکست خورد.
حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضان نرگسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: اساسا وهابیت نباید صرفا به عنوان یک فرقه از اسلام نگاه کرد در عصر استعمار وقتی شرق شناسی مطرح شد  در کشورهای شرق از جمله کشورهای اسلامی مطالعه و بررسی را شروع کردند و در آثار این کشورها چند حیطه را برای مطالعه در نظر گرفتند ابتدا در کتاب های کشورهای اسلامی کنکاش کرده و عقایدشان را بررسی کردند.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: سپس در نوع زندگی و رسم و رسومات و آداب کشورهای اسلامی مطالعاتی انجام دادند مسئله دیگر اینکه در خصوص تاثیر در حکومت های این کشورها نیز تحقیقات زیادی انجام دادند.

وی افزود: در بخش اول استعمارگران آثار ابن تیمیه را از چند جهت مطابق نظر و اهداف خود پیدا کردند یکی اینکه ابن تیمیه تمام فرقه های غیر از خودش را تکفیر می کرد، مسئله دیگر اینکه قتل مسلمانان برایش بسیار آسان بود و در زمان خودش فتوای قتل مسلمین را صادر کرد همچنین ابن تیمیه کسی است که یک عنصر نامطلوب در تاریخ اسلام شمرده می شود.

کارشناس مسائل دینی گفت: با وجود اینکه فرقه ابن تیمیه در زمان خودش هم منفور بود را استعمار مجددا این فرقه را احیا کرد این کار تنها یک فرقه سازی نیز وقتی دقت و بررسی بیشتری صورت می‌گیرد متوجه می شویم که اهدافشان بسیار فراتر از یک فرقه سازی است، این ها برای اسلام برنامه داشتند و می خواستند کاری کنند که از اسلام آثاری برجای نماند، اینها جرأت نداشتند وگرنه قبر پیامبر را نیز تخریب می کردند زیرا به دنبال این بودند که از آثار اسلامی چیزی باقی نماند تا مستمسکب باشد برای  اینکه حقیقتی به نام پیامبر و اهل بیت وجود داشته است.

رمضان نرگسی تصریح کرد: وهابیت با تخریب قبور ائمه بقیع به دنبال این بودند که حقایقی که آثار تاریخی و باستانی آن بر روی زمین وجود داشت و قابل اثبات علمی بود را از بین ببرند تا چیزی برای نسل های آینده نماند برنامه استعمار یک برنامه دراز مدت است، تا در آینده اسلام فقط یک اسطوره باشد و حقیقت اصلی آن از بین برود.

وی اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی رخ نمی داد و مقاومت ها در برابر این ها رخ نمی داد این ها به اهداف خود می رسیدند از همین جا می توان به اهمیت زنده نگه داشتن سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و برگزاری مراسم های این روز پی برد و به نسل های مختلف اعلام می کنیم که چنین اتفاقی رخ داده است و نمی گذاریم این مسئله به تاریخ سپرده شود و فراموش شود.


استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: اگر یک مسئله و حادثه ای هر ساله بیان شود و  زنده نگه داشته شود باعث توجه بیشتر نسل ها به علت آن حادثه می شود همین تکرار ها و مراسم ها همه ساله در ۸شوال باعث شده که اصل قبور تخریب نشود  زیرا مسلیمن این مسئله را رها نکردند اگر به مسئله تخریب قبور ائمه بقیع بی توجهی می شد مطمئن باشید سال ها پیش کل قبرستان تخریب شده و تبدیل به ساختمان های مسکونی و تجاری شده بود.


رمضان نرگسی بیان داشت: برنامه دشمن از تخریب قبور ائمه بقیع و آثار اسلامی اسلام زدایی است و تنها به فرقه سازی اکتفا نمی کند، اساس وهابیت مانند اساس بهاییت در شیعه برای نابودی کل اسلام است و برای تک تک کشورهای اسلامی برنامه دارند  

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33366