printlogo


معاون اداره کل اوقاف خبر داد:
۳۵ بقعه قم میزبان برنامه‌های دهه کرامت
کد خبر: 33936
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم گفت: هم‌زمان با دهه کرامت ۳۵ بقعه قم میزبان برنامه‌های دهه کرامت در قم هستند.
 حجت‌الاسلام عطاءالله جباری معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: بقاع شاخص قم برای برگزاری مراسم باشکوه مراسم‌های این دهه و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی از مدت‌ها پیش آمادگی لازم را کسب کرده‌اند.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مجالس جشن‌وسرور با سخنرانی اساتید حوزوی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت اشاره کرد که در ۳۵ بقعه شاخص تدارک‌دیده‌شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برپایی ایستگاه صلواتی، اطعام شرکت‌کنندگان در مراسم و راه‌اندازی کاروان شادی، بخشی از برنامه‌های جنبی برخی از بقاع به شمار می‌روند گفت: در مناطق یک و دو شهرستان قم و شهرستان‌های کهک و جعفریه، مراکز افق بقاع شاخص و هیئت‌امنای سایر حرم‌های مطهر امامزادگان، برنامه‌های متنوعی را برای دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) تدارک دیده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین همایش‌هایی نیز با عناوینی همچون «دختران خورشید» و «دختران انقلاب» باهدف تجلیل از دختران قمی و با محوریت مزار مقدس شیخان و آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد (ع) در طول دهه کرامت برگزار می‌شود.

جباری به برپایی گردهمایی «خواهران شهدای سراسر کشور» توسط آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع (ع) اشاره کرد و گفت: دومین گردهمایی خواهران شهدای سراسر کشور و میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا، سه‌شنبه ۱۰ خردادماه در حرم حضرت موسی مبرقع (ع) برگزار شد.





لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33936