printlogo


رییس پلیس راهور استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛
محدودیت های ترافیکی در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در قم/شهروندان قمی از مسیرهای اطراف حرم تردد نکنند
کد خبر: 33973
رییس پلیس راهور استان قم با اشاره به اینکه زائران مرقد امام در مسیر رفت یا برگشت برای زیارت حرم حضرت معصومه وارد قم خواهند شد گفت: به همین منظور برای قفل نشدن ترافیک در اطراف حرم حضرت معصومه و بلوار شهید سلیمانی در ساعاتی از روز محدودیت هایی اعمال خواهد، شد از شهروندان قم درخواست داریم در این ایام از رینگ اطراف حرم مطهر تردد نکنند و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
​​​​سرهنگ غلامرضا صدفی رییس پلیس راهور استان قم ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) و سالگرد شهادت شهدای قیام ۱۵ خرداد در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان قم شاهراه مواصلاتی به سمت پایتخت قرار دارد اتوبوس هایی که برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی ره به سمت مرقد امام حرکت می کنند در مسیر رفت و یا مسیر برگشت حتما  زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیه را در برنامه سفر خود دارند.

وی گفت: با توجه به این تعطیلات زایران و مسافران زیادی برای زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله و مسجد مقدس جمکران در قم حضور پیدا می کنند به همین منظور تدابیر ترافیکی اندیشیده شده در شورای ترافیک استان نیز تصمیماتی گرفته شده است.


صدفی خاطر نشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم طرح های ویژه ای را در این ایام اعمال خواهد کرد، مشکلاتی ترافیکی را در اطراف حرم مطهر در ساعات پیک خواهیم داشت متاسفانه زیر ساخت ها در اطراف حرم مطهر بویژه در خصوص پارکینگ داریم و این تعداد پارکینگ بسیار کم است.

رییس پلیس راهور استان قم تصریح کرد: کمبود پارکینگ اطراف حرم باعث می شود در برخی از ساعات محدودیت هایی را اعمال کنیم که هم زائران و هم مجاوران به زحمت می افتند اگر ما این محدودیت های ترافیکی را اعمال نکنیم قطعا ترافیک سنگینی را در بلوار شهید سلیمانی خواهیم داشت که حتی ممکن است به طور کلی مسیر قفل شود و ساعت ها مردم گرفتار ترافیک شوند.

وی ادامه داد: در خصوص اتوبوس های برون شهری تصمیم گرفته شده در این ایام بصورت کامل ورودشان به داخل شهر محدود شود حتی یک دستگاه اتوبوس برون شهری اجازه حضور داخل شهر و اطراف حرم مطهر را ندارد ، به همین منظور پارک سوار شمالی  برای اتوبوس های برون شهری در نظر گرفته شده است تا مسافران خود را پیاده کنند و در همانجا پارک کنند و اتوبوس های درون شهری شهرداری به مسافران و زائران برای رسیدن به حرم حضرت معصومه سلام الله خدمات رسانی می کنند.

صدفی اضافه کرد: همکارانمان در پلیس راهنمایی و رانندگی قم به صورت ۲۴ ساعته در سطح شهر حضور دارند، به مجاوران کریمه اهل بیت و همشهری های گرامی قمی نیز توصیه می کنیم در ساعات پیک ترافیکی از مسیر بلوار شهید سلیمانی (رودخانه) تردد نکنند و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند برای تردد از  شرق به غرب قم از بلوار پیامبر اعظم، بلوار شهید کبیری استفاده کنند، از خیابان ۲۰ متری زاد تردد نماید و در این چند روز از  رینگ اطراف حرم مطهر تردد نکنند تا زائران و مسافران بتوانند در این مسیرها تردد کنند و با مشکل ترافیک سنگین مواجه نشویم.


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: با توجه به راهپیمایی روز ۱۵ خرداد در قم قطعا محدودیت های ترافیکی در این روز اعمال خواهد شد از تقاطع ناشران به سمت میدان روح الله در خصوص ورودی خط ویژه به خیابان معلم محدودیت های اعمال خواهد شد و تا زمانی که انتهای راهپیمایی وارد خیابان ارم شود این محدودیت ها لغو می شود.

وی اضافه کرد: در اطراف مسجد مقدس جمکران تا این لحظه مشکلی وجود نداشته توقف مسافران و زائران برای اقامه نماز و در ساعاتی از روز زیاد است اما با توجه وجود چندین پارکینگ فعال مشکلی وجود نداشته است.


انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33973