وی اضافه کرد: پایانه مرکزی پردیسان در سال های گذشته ایجاد شده ولی به دلیل عدم استقبال از سوی شهروندان بهره برداری از آن در سال های اخیر انجام نشده است و در حال حاضر با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، ساماندهی این پایانه در دستور کار قرا گرفته است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: یک اتوبوس درون شهری برای شهرداری در ماه 50 میلیون تومان هزینه دارد اما درآمد هر اتوبوس 10 میلیون تومان است که این اختلاف هزینههای سنگینی را بر دوش شهرداری گذاشته است با این حال شهرداری برای خدمت به مردم فقط نگاه اقتصادی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: افزایش اتوبوسهای گردشی در داخل پردیسان یک موضوع ضروری است تا این اتوبوسها بتوانند مسافران را به پایانه مرکزی پردیسان منتقل و بعد مسافران با اتوبوسهای این پایانه به قم برسند.
زمانی عنوان کرد: اکون یک سوم اتوبوسهای شهرداری قم از پایانههای منتظری، مطهری جمکران، نبوت و کامکار به سمت پردیسان و بر عکس حرکت میکنند اما باز هم پردیسان نیاز به اتوبوس دارد چراکه مردم این منطقه از اتوبوس بیشتر استفاده میکنند و استفاده از تاکسی هم برای آنها به صرفه نیست.
وی با بیان اینکه اتوبوسهای پردیسان در سال جاری به 50 مورد افزایش خواهد یافت، گفت: اکنون که برخی از اتوبوسها به دانشگاهها و رفت و آمد دانشجویان اختصاص داده شده است، تعداد اتوبوسهای پردیسان به 37 مورد کاهش یافته و این آمار بهزودی افزایش خواهد یافت.
زمانی با تاکید بر اینکه مشکل کمبود اتوبوسهای پردیسان در سال جاری رفع خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیتهای مختلف برای خدمترسانی مطلوب به مردم بهرهمند شویم.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/34108 |