printlogo


بعد از اما و اگرهای فراوان؛
فرماندار قم: ریل های متروکه تا سه ماه آینده کامل جمع آوری خواهد شد
کد خبر: 34218
فرماندار قم خبر از جمع آوری ریل های متروکه استان تا سه ماه آینده داد اما امیدواریم این طرح کوچک به سرنوشت طرح های بزرگی همچون فرودگاه و منوریل دچار نشود چرا که در این یک ماه آغاز فعالیت با مشکلات و عدم همکاری های فراوانی روبرو شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، طرح جمع آوری ریل‌های متروکه راه آهن عبوری از داخل شهر قم که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است قرار بود در دو مرحله اجرا شود که در مرحله نخست، جمع آوری ریل‌های موازی بلوار امام رضا (ع) به طول ۸ کیلومتر  در فروردین سال جاری انجام شد.
مرحله دوم این طرح هم از ایستگاه مرکزی تا مسجد مقدس جمکران به طول ۷ کیلومتر است که پس از کش و قوس ها فراوان بین راه آهن و شهرداری در حال پیگیری است اما این کندی پیگیری باعث گلایه مردم و نارضایتی آن ها شده است.
جمع‌آوری ریل‌های متروکه ازجمله دغدغه‌های بزرگان، علما و شهروندان استان است که جمع آوری آنها در سفر اخیر رئیس جمهور به قم مصوبه شد و در دیدار استاندار با شهردار قم بر جمع آوری این ریل های متروکه تاکید شد.
همان طور که گفته شد مرحله نخست جمع آوری این ریل های متروکه در فرودین ماه امسال صورت گرفت اما مرحله دوم که نیازمند هزینه و زمان بیشتری است با عدم همکاری دستگاه با یکدیگر مخصوصا راه آهن با مشکلاتی روبرو شد که در نهایت جمع آوری این ریل ها به شهرداری واگذار شد.
ریل های متروکه تا سه ماه آینده کامل جمع آوری خواهد شد
در حال حاضر شهرداری در حال برش و بارگیری برای جمع آوری این ریل های متروکه می باشد که در این خصوص  عباس ذاکریان فرماندار قم با اشاره به اینکه یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم جمع آوری ریل های متروکه در استان است که یکی از خواسته های دیرینه مردم می باشد، اظهار داشت: بخشی از این ریل های متروکه به موازات بلوار امام رضا(ع) به طور کامل جمع آوری شد.
وی ادامه داد: بخشی دیگری هم از این ریل های متروکه از کنار مصلی می گذرد. برای جمع آوری این ریل های متروکه از یک ماه قبل فعالیت هایی انجام گرفت اما مجموعه راه آهن همکاری های لازم را انجام نداد.
فرماندار قم اضافه کرد: راه آهن کشور به واسطه توسط استاندار در خواست  داشتند که ده روز مهلت دهید تا خودمان جمع آوری کنیم که متاسفانه به تعهد خود عمل نکردند و مجددا از چند روز قبل توسط شهرداری برش ریل ها آغاز شده  و بحث جمع آوری و بارگیری صورت گرفت و در نهایت هم بحث خاک برداری و هم سطح سازی مسیر انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم خاک برداری قابل توجه است حدود دو تا سه ماه برای جمع آوری کامل این 7کیلومتر زمان نیاز است.  

در هر صورت امیداوریم جمع آوری ریل های متروکه که یکی از درخواست های علما، بزرگان و مردم استان است به سرنوشت پروژه های دیگر استان مانند منوریل و فرودگاه دچار نشود. البته  این طرح کوچک با آن طرح های بزرگ قابل مقایسه نیست و اگر عزم جدی وجود داشته باشد این ریل های متروکه در کمتر از سه ماه آینده به طور کامل جمع آوری خواهد شد.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34218