printlogo


همه چیز درباره اجاره کلبه
کد خبر: 34346
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  روزنو در خبری به این موضوع اشاره می‌کند که بعضی‌ها دوست دارند وقتی می‌روند سفر همه‌چیز در بهترین حالت و آسان‌ترین حالت ممکن باشد؛ بعضی‌ها هم دلشان می‌خواهد در طبیعت باشند و چالش‌های حضور در طبیعت برایشان جذاب است.
اگر شما جزو دسته دوم هستید پس مطمئنا بیدار شدن با جیک‌جیک گنجشک‌هاِ‌،‌ هوای تمیز،‌ منظره زیبای طبیعت و بوی چمن تازه چیزهایی هستند که نمی‌توانید از آنها بگذرید. اگر در یک کلبه جنگلی باصفا هم بمانید که دیگر چه بهتر.
حالا شاید با خودتان بگویید که بله تصور کردن این چیزها قشنگ است. اما کلبه جنگلی از کجا بیاوریم؟ پینورست‌ که یک پلتفرم آنلاین اجاره اقامتگاه است به شما کمک می‌کند تا همان کلبه‌ای که تصورش را کردید پیدا کنید.
در ادامه هم یک سری نکات مهم را می‌خواهیم به شما بگوییم که اگر خواستید زمانی کلبه جنگلی اجاره کنید حتما به دردتان خواهد خورد؛ پس خوب دقت کنید.
 

آب آشامیدنی را فراموش نکنید!

خب همان‌طور که معلوم است سیستم لوله‌کشی یک کلبه در وسط جنگل خیلی با خانه‌های شهری فرق دارد. گاهی آبی که درون لوله جریان دارد از چاه و گاهی این آب از دریاچه و رودخانه‌ای که در آن حوالی است می‌آید.
آب دریاچه معمولا شن و ماسه و مواد آلوده دارد. جوشاندن آب هم باعث از بین رفتن ماسه و بعضی از آلودگی‌ها نمی‌شود. ساده بگوییم این آب آشامیدنی نیست. هیچ‌کس هم دلش نمی‌خواد در سفر درگیر مریضی و دنبال درمان باشد. پس بهترین کار این است که اگر زمانی کلبه جنگلی اجاره کردید حتما از قبل چند بطری آب معدنی تهیه کنید.
 

می‌خواهید راحت به کلبه برسید یا اهل ماجراجویی هستید؟

شاید اول کمی این سوال به‌نظرتان عجیب برسد. اما برایتان توضیح می‌دهیم که منظورمان چیست. برای مثال گیلان و ییلاق‌های رشت جای بسیار خوبی برای اجاره کلبه هستند. بعضی از این کلبه‌ها در مسیر جاده‌ و بعضی کاملا در دل جنگل و دور از دسترس همه هستند.
اگر کلبه در مسیر جاده باشد که رفت‌وآمدتان راحت است و می‌توانید با ماشین معمولی به‌راحتی تا دم در کلبه بروید. این را هم در نظر بگیرید که همچین جایی معمولا کمی شلوع‌تر است و آدم‌های دیگری هم در آن حوالی هستند.
ولی اگر شما دنبال یک جای بکر هستید که آنجا جز صدای طبیعت چیزی به گوش نرسد باید سراغ کلبه‌هایی بروید که از جاده دور هستند. معمولا هم برای رسیدن به همچین نقطه‌ای باید از ماشین‌های آفرود استفاده کنید.
راستی اگر زمانی دنبال اجاره کلبه در رشت بودید می‌توانید از پینورست کمک بگیرید.

از قبل سفر، فروشگاه‌های نزدیک را روی نقشه مشخص کنید!

البته ما پیشنهاد می‌دهیم که قبل از رسیدن به مقصد و همان در مسیر تمام چیزهایی که نیاز دارید را بخرید. از مواد غذایی بگیرید تا لوازم مورد نیاز.
ولی خب بالاخره ممکن است یک زمانی چیزی تمام شود یا یادتان بیفتد که چیزی را نخریده‌اید. این احتمال را هم بدهید که ممکن است در کلبه‌ای که هستید اینترنت آنتن ندهد. پس بهتر است آدرس فروشگاه‌های مواد غذایی و خواروبار و رستوران‌های نزدیک به محل اقامتتان را در خاطرتان نگه دارید. اگر نقشه کاغذی هم دارید که می‌توانید مکان دقیق آنها را روی نقشه علامت بزنید.
بلد بودن آدرس نزدیک‌ترین پمپ‌ بنزین و درمانگاه را هم به شما پیشنهاد می‌دهیم.
 

کلبه چه امکاناتی دارد؟

اول این را بگوییم که بیشتر کلبه‌هایی که پینورست برای شما گلچین کرده امکاتانی مثل حمام و سرویس بهداشتی، برق و آشپزخانه را دارند. اما خب در مقابل کلبه‌‌هایی هم وجود دارند که این امکانات را ندارند.
اگر دنبال یه کلبه دقیقا به همان شکل قدیمی و دور از امکانات امروزی زندگی مدرن هستید که هیچ. ولی اگر امکانات رفاهی برایتان مهم است بهتر است که قبل از اجاره از آنها مطمئن شوید. برای مثلا سیستم سرمایشی و گرمایشی کلبه‌ای که می‌خواهید در آن بمانید خیلی مهم است و حتما در موردش سوال کنید.
 

قرار است حیوان خانگیتان را با خودتان ببرید؟

برای خیلی‌ها حیوان خانگیشان عضوی از خانواده‌شان است و دوست دارند در سفر هم همراهشان باشد. اگر شما هم در این دسته قرار دارید بهتر است قبل از اجاره کلبه از میزبان سوال کنید که آیا این اجازه را به شما می‌دهد یا نه؟
 

به اینترنت نیاز دارید؟

شاید برای شما ایده فرار از تلفن همراه و لپ‌تاپ هیجان‌انگیز باشد. اما احتمالا برای خیلی‌ها مهم است که در تمام طول سفر به اینترنت دسترسی داشته باشند.
درباره این مورد می‌توانید قبل از نهایی کردن رزرو از میزبان خود سوال بپرسید.

چطوری کلبه جنگلی پیدا کنیم؟

پینورست یک پلتفرم آنلاین برای اجاره اقامتگاه است و به شما کمک می‌کند تا سریع و راحت کلبه جنگلی مورد نظر خود را پیدا کنید؛ کلبه در رشت؟ کلبه در انزلی؟ کلبه در چالوس؟ بله در هر جایی که بخواهید.
پینورست همیشه بهترین سعی خود را کرده تا تجربه‌ها و خاطره‌های لذت‌بخشی را برای مهمان‌هایش به‌وجود بیاورد. تیم پشتیبانی پینورست هم به‌صورت 24 ساعته در کنار شماست تا هر زمانی که نیاز دارید به شما کمک کند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34346