printlogo


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:
سازمان تبلیغات راهبری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور را برعهده دارد/ 5 هزار نفر کنشگر فرهنگی در قم ساماندهی شده‌اند
کد خبر: 34460
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که سازمان تبلیغات راهبری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور را برعهده دارد، گفت: 5 هزار نفر کنشگر فرهنگی در قم ساماندهی شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام مرتضی شعبان زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه،  اظهار داشت: رصد و مقابله با تهاجم دشمن و تبلیغ اسلام ناب دو مأموریت اصلی سازمان تبلیغات است.
وی ادامه داد: در دوره جدید سند تحولی آماده و محضر رهبر انقلاب تقدیم شد و بعد از تأیید ایشان سند تحولی جدید در حول دو مأموریت اصلی مبنای کار قرار گرفت.
شعبان زاده با بیان این که سازمان تبلیغات می‌خواهد راهبر زیست‌بوم فرهنگی و تبلیغی ایران باشد، ابراز داشت:
راهبری محیط فرهنگی به این صورت است که هماهنگی مجموعه فعالیت‌های فرهنگی بین تمامی نهادهای فرهنگی بر عهده سازمان بوده و پیگیر اجرایی‌شدن آن‌ها هم خواهد بود.
وی ادامه داد: مشخصاً ستاد ساماندهی مناسبت‌های مذهبی در کشور مسئولیتش با سازمان تبلیغات است علاوه بر این دبیرخانه شورای تعالی مساجد استان با مسئولیت سازمان تبلیغات است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مولفه های راهبری اشاره کرد و گفت: یک دستگاه و مجموعه‌ای که می‌خواهد راهبری کند باید شأن محتوی سازی، توانمندسازی، جبهه‌سازی و شبکه‌سازی داشته باشد تا بتواند برنامه‌های خود را عملیاتی کند.
وی با بیان این که برای راهبری در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... به این 4 رکن نیاز داریم، تاکید کرد: سازمان تبلیغات تمامی مولفه های راهبری را دارد و برنامه‌ریزی خوبی برای حل مشکلات فرهنگی تدارک دیده است.
شعبان زاده به وضعیت فرهنگی کشور و قم اشاره کرد و بیان داشت:  در دوره جدید حاصل یک سال مطالعه، گفتگو، بررسی میدانی و آسیب‌شناسی گذشته این شد که تبلیغ را مردمی‌سازی کنیم.
وی ادامه داد: اگر قیام اراده‌ها و راهبری عمومی صورت بگیرد سامان‌بخش محیط عمومی کشور خواهد بود که از همین رو برنامه نخست بسترسازی به‌منظور قیام عمومی در کشور از طریق جهاد تبیین است.
شعبان زاده افزود: در همین زمینه 5 هزار نفر از کنشگران فرهنگی استان از بین روحانیون و امامان جماعت، معلمان و اساتید دانشگاه، فرهیختگان، بانوان و کنشگران فعال در عرصه خانواده، اصحاب رسانه و مدیران استان شناسایی شده‌اند که این افراد مروج هستند که در این میان 500 نفر از بین این افراد به‌عنوان مدرس کنشگران فرهنگی را تربیت می‌کنند.
وی بیان داشت: در گام دوم 40 مسجد به‌عنوان محور حکمرانی مردمی انتخاب شدند تا به‌عنوان محور حکمرانی مردمی فعالیت کنند که عمده‌ترین وظیفه آن حل مشکلات همان محله است.
شعبان زاده خاطرنشان کرد: در گام بعدی در نظر داریم که برای 10 درصد جمعیت قم موضوع تبیین را بیان کنیم که در طی سه سال صورت خواهد گرفت و از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان بهره خواهیم گرفت.




انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34460