printlogo


۵هزارکنشگر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی برای جهاد تبیین در قم شناسایی شدند
کد خبر: 34470
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: ۵ هزار نفر از کنشگران عرصه فرهنگی و اجتماعی استان شامل روحانیان و امامان جماعت مساجد ، معلمان و اساتید دانشگاه، فرهیختگان و نخبگان، بانوان فعال عرصه زن و خانواده، اهالی رسانه و هنر و مدیران تشکل‌های مردمی برای جهاد تبیین شناسایی شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت:با انجام فعالیت‌های همایشی و نمایشی برای جهاد تبیین مخالف هستیم و کنشگران عرصه فرهنگی و اجتماعی تا پایان سالجاری فعالیت چهره به چهره با گروه‌ها و اصناف مختلف خواهند داشت.

وی ادامه داد: هدف از این طرح تا پایان امسال تربیت ۵ هزار کنشگر جهاد تبیین است که مروج و نه مدرس باشند.
وی ابراز داشت: در سال دوم اجرای طرح از میان این عده، ۵۰۰ نفر به عنوان شبکه مدرسان جهاد تبیین انتخاب می‌شوند و به سراغ لایه‌های بعدی مردم می‌روند و تبیین متناسب با هر صنف خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اهمیت راهبری‌ اراده‌ها گفت: با جهاد تبیین امید آفرینی در متن زندگی مردم تقویت می‌شود و کسی که امید دارد آماده جهاد و مسوولیت پذیری می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای فعالیت کنشگران مردمی از طریق طراحی و نهادینه سازی الگوی حکمرانی مردمی است که این طراحی اضلاع میدانی و عملی در محله و مسجد دارد ،  شبکه امامت و کارگزاران حکمرانی کنشگران محلی هستند.
شعبان زاده در مورد عملیاتی سازی این‌ مدل گفت: در استان قم ۷۰۰ مسجد فعال داریم که ۵۶۷ مسجد در شهر قم هستند و برای اجرای طرح ۱۲۰ محله پایش شدند که طی سه سال هر سال در ۴۰ مسجد طرح فوق اجرا شده و برای اجرایی شدن طرح جلسات توجیهی برگزار شده‌است.
وی مهم‌ترین هدف از اجرای این مدل را حل مسائل مردم هر محله است عنوان کرد و افزود: دولت و حاکمیت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات محله را حل کند و الگوی سازمان تبلیغات ایجاد حکمرانی مردمی مسجد محور است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: ۱۰۰‌میلیارد تومان از ناحیه مساجد سالانه برای حل مسائل و مشکلات فقرای استان تامین می‌شود و مساجدی داریم که سالی ۲ میلیارد تومان مشارکت مردمی دارند.
وی تصریح کرد: حکومت باید بر پایه ارزش‌های اسلامی جامعه را اداره کند و برای ترویج سبک زندگی اسلامی و اصلاح سبک زندگی، نقطه کانونی جامعه هدف ما دانش آموزان و نوجوانان هستند.

شعبان زاده افزود: یکهزار و ۱۰۰ مدرسه و ۲۸۰ هزار دانش آموز در استان قم داریم و با تعامل با آموزش و پرورش به دنبال تقویت سبک زندگی اسلامی در میان دانش آموزان هستیم ضمن این که اولویت با مدارس دخترانه است چون مایه و عنصر محوری یک خانه مادر است و مادران آینده ما در مدارس دخترانه ما هستند.
وی ادامه داد: اگر الگوی زیست عفیفانه به متن زندگی دانش آموزان ما تزریق شود و با تربیت اراده ها از طریق اصلاح سبک زندگی با همکاری آموزش و پرورش برنامه کلان خود را اجرا کنیم به موفقیت های خوبی دست خواهیم یافت.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34470