printlogo


امام جمعه قم:
سرمایه‌گذاری‌های اساسی و انتقال آب از دریا باید در اولویت برنامه هفتم قرار بگیرد
کد خبر: 34502
امام جمعه قم گفت: برای آینده آب و برق نیاز به برنامه‌های کلیدی است و باید سرمایه‌گذاری‌های اساسی و انتقال آب از دریا در اولویت برنامه هفتم قرار بگیرد همچنین طرح‌های فاضلاب نیاز به کمک دارد و باید بخش خصوص وارد شود و متأسفانه شمول فاضلاب در قم حدود ۴۰ درصد است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه نماز جمعه امروز قم که  در مصلی قدس قم برگزار شد،ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: با این که  چند دهه از شهادت شهید بهشتی گذشته اما جایگاه و منزلت این متفکر عالم اسلام دانسته نشده است.
وی ادامه داد: اجرای سند تحول قوه قضاییه، رعایت سرعت و دقت در فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، توجه به رویکرد علمی و تحقیقی، کمک به صنعت و تولید خواسته هایی است که از قوه قضاییه وجود دارد.

امام جمعه قم با اشاره به هفته صرفه جویی در آب بیان داشت: اگر جامعه بخواهد در تابستان با مشکل آب و برق مواجه نشود،غیر از تلاش دستگاه‌های مسئول باید صرفه‌جویی را پیشه کند چرا که هم اکنون 20 درصد در برق و ۱۰ درصد در آب کمبود داریم.
وی بیان داشت: برای آینده آب و برق نیاز به برنامه‌های کلیدی است و باید سرمایه‌گذاری‌های اساسی و انتقال آب از دریا در اولویت برنامه هفتم قرار بگیرد همچنین طرح‌های فاضلاب نیاز به کمک دارد و باید بخش خصوص وارد شود و متأسفانه شمول فاضلاب در قم حدود ۴۰ درصد است.
اعرافی در خطبه اول در رابطه با حقوق کودکان و نوجوانان و وظیفه والدین و بزرگ‌ترها نسبت به آنان عنوان کرد: صیانت از شخصیت کودک و نوجوان، اکرام و احترام حفظ منزلت و جایگاه کودکان و نوجوانان از حقوق اساسی کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه در رعایت شخصیت دیگران از جمله فرزندان گاهی تفسیرهای غلطی می‌شود و به شرایط و ضوابط آن توجه نمی‌شود، بیان کرد: احترام و اکرام دارای شرایطی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد ممکن است این احترام و اکرام واقعی نباشد و ضد آن نتیجه بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه گاهی تفسیر اشتباهی از شخصیت می‌شود و این تفسیر اشتباه به احترام گذاشتن نیز سایه می‌افکند، گفت: یک نگاه این است که شخصیت انسان‌ها محصور در پرانتز ماده است و ذات انسان مادی است و ابعاد فطری و فرا مادی انسان مورد غفلت و گاهی مورد انکار قرار می‌گیرد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34502